حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی با حکمی از سوی امام جمعه این شهرستان به عنوان رییس جدید ستاد نماز جمعه دامغان منصوب و در نشست ساماندهی دور جدید فعالیتهای این ستاد معرفی شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۱۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست ساماندهی ستاد جدید نماز جمعه شهرستان دامغان که با حضور قریب به 200 نفر از مسؤولان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، نماز جمعه در واقع نمازی حکومتی است و امام جمعه هر هفته باید در سنگر نماز جمعه اقتدار و معنویت حکومت اسلامی را به نمایش بگذارد.

امام جمعه دامغان جایگاه نماز جمعه را در مکتب شیعه بسیار رفیع خواند و افزود: این فریضه تأثیر گذار، نماد مذهب، مکتب، سیاست و اخلاق اسلامی و شبکه‌ای روحانی و نورانی است که علاوه بر یک سوره مبارک قرآن کریم تا به امروز بیش از 300 روایت در باب آن جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید مردم را در صحنه حفظ کند، سطح جامعه را به لحاظ فکری، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی ارتقاء بخشد و توطئه‌ها را خنثی نماید، خاطر‌نشان کرد: نقش شایان توجه ائمه جمعه و نهاد مقدس نماز جمعه در جذب و گسیل داشتن رزمندگان اسلام طی دوران دفاع مقدس نشان از جایگاه این فریضه در بین مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان اضافه کرد: ائمه جمعه هر هفته در سنگر نورانی نماز جمعه مردم را از منظر علمی، اخلاقی، سیاسی و اعتقادی با بایدها و نبایدها آشنا می‌کنند، بصیرت را در بتن جامعه جاری می سازند و اینگونه طی 37 سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی اتحاد و وحدت را در بین اقشار مختلف و بستری از نورانیت را در سطح کشور ایجاد کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه ائمه جمعه همواره بصیرت دینی، ولایتمداری، سبک زندگی قرآنی را تقویت می‌کنند، تصریح کرد: در فضیلت نماز جمعه همین بس که خداوند آتش جهنم را بر نمازگزاران جمعه حرام می‌کند و فرشتگان بر لوحی زرین نام نمازگزاران جمعه را ثبت می‌کنند.

امام جمعه دامغان با اشاره به حضور جمع کثیری از فرهیختگان شهرستان دامغان در این نشست گفت: جمع حاضر حاصل 9 ماه تحقیق و بررسی در بین صاحبان فکر و اندیشه، باهدف ارتقاء ظرفیت ستاد نماز جمعه شهرستان و تشکیل ستاد و کمیته‌های توانمند آن به عنوان بازوان مؤثر امام جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه نماز جمعه نهادی وابسته به رهبری حکومت اسلامی است و دارای ضوابط چارت و تشکیلاتی هدفمند و عبادی و سیاسی است، اظهار داشت: رهبر انقلاب چشم نافذ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه ما باید همواره حامی، مطیع و یاری‌گر رهبری باشیم.

گفتنی است، تبیین چارت تشکیلاتی و سیاست‌های کاری ستاد جدید نماز جمعه دامغان از سوی امام جمعه این شهرستان، سخنرانی امام جمعه موقت دامغان، قدردانی از رییس و اعضای پیشین این ستاد با اهدای لوح تقدیر و سکه بهار آزادی، معرفی حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی به‌عنوان رییس جدید این ستاد و مداحی ذاکر اهل بیت قاسم مهرابی به مناسبت دهه دوم ماه محرم از دیگر بخش‌های این آیین بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها