علی اکبر رجبی مسئول بسیج مهندسین صنعتی گلستان خبر داد
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گلستان گفت:در صدد هستیم تا با ایجاد یک بانک جامع اطلاعاتی بتوانیم بخشی از نیازهای صنایع استانی را رفع نمائیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۶۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از روابط عمومی بسیج مهندسین صنعتی علی اکبر رجبی با اشاره به وضعیت صنعتی استان گلستان افزود: بیش از 20 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که 1400 واحد صنعتی در آن به ثبت رسیده که متاسفانه  از این تعداد فقط 300 واحد آن فعال هستند و مابقی نیمه فعال و یا راکد می باشند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان گلستان بیان داشت: استان گلستان یک منطقه حاصلخیز و کشاورز محور است لذا اکثر صنایع موجود در استان بر محوریت تولیدات کشاورزی فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به  فعالیت هایی در زمینه عارضه یابی و پایش صنعتی در استان گلستان بیان داشت: برای این امر یک گروه 10 نفره تشکیل شد که با همت 11 کانون دیگر که در اکثر شهرستان های استان فعال هستند توانستیم 50 واحد را عارضه یابی کنیم که امیدواریم در سال جاری بتواینم این عدد را بسیار بالاتر ببریم.

مهندس رجبی در پی سخنان خود به اقدامات برنامه ریزی شده برای صنعت استان گلستان تاکید کرد و  افزود: یکی از اهدافی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد ، ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد های تولیدی در استان هست تا تمامی صنعتگران بتوانند براحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و نیازهای اولیه خود را از درون استان تهیه کنند که این امر باعث رونق و یک نوع خود کفایی استانی می شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان گلستان در پایان گفت:یکی از بزرگترین موانع پیش روی همه صنعتگران استان وجود  مشکلات مالی و همینطور سوء مدیریت است که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان ها  و نهاد های دولتی بخشی از مشکلات را حل نمائیم و با انتفال تجارب مدیریتی بصورت علمی و فنی ، در بهره وری بیشتر  صنایع استان ، بیشترین بهره را داشته باشیم.

ارسال نظرات