علمی سازی کشاورزی یکی از اهداف اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز

بهرام لیالی خبرداد:علمی سازی کشاورزی یکی از اهداف اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز میباشد
کد خبر: ۸۷۶۷۳۶۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ساری درخصوص آغاز عملیات اجرایی طرح بسیج همگام با کشاورز کاشت پائیزه(گندم ودانه های روغنی ) در شش ماهه دوم سال 95 در روستاهای مرکز استان خبرداد.

بهرام لیالی عنوان کرد تحقق اقتصاد مقاومتی را درسایه تقویت بخش کشاورزی دانست و افزود: می توان با بهره گیری از الگوهای اسلامی وانتقال علم روز و راهکارهای عملیاتی باهزینه مناسب و اقتصاد مقاومتی مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری را مرتفع کرد به خود کفایی رسید.

لیالی افزود کشاورزی در پویایی توسعه پایدار یک کشور نقش بسیار مهمی ایفا می کند


لیالی افزود: با اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در سال زراعی طرح های برنج، گندم، دانه های روغنی، منابع طبیعی و مرکبات می خواهیم نسبت به بررسی مشکلات و انتقال دانش و علم روز کشاورزی به کشاورزان گام های موثری برداریم.


این مسئول در بیان اهداف طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در ساری گفت: در سال 95 و در فصل زراعی بهاره برنج، با همکاری 50کارشناس در 50روستای شهرستان ساری طرح همگام با کشاورز را آغاز کردیم و الحمدالله عملکرد مناسب بوده لذا این عملکرد باعث آن شده که 35 دهیار شهرستان ساری از اجرای این طرح حمایت و اعلام رضایت داشتند.

لیالی در ادامه بیان داشت درفصل زراعی پائیزه (گندم و دانه های روغنی ) عملیات اجرایی طرح بسیج همگام با کشاورز را از نیمه مهرماه آغاز نمودیم و مهندسین بسیجی به روستاها اعزام شدند ضمن آموزش کشاورزان اقدامات تسهیلگری  و بررسی وضعیت مراحل کاشت تا برداشت را در روستاها انجام دهند.


وی علمی نبودن کشاورزی ساری را یکی از مشکل‌های تولید دانست و گفت: با وجود اینکه بسیاری از کشاورزان  از نظر علمی در سطح بالایی نیستند اما خواهان ارتقای کمیت و کیفیت محصول خود هستند.



مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بیان مشکلات گفت: کمبود ادوات کشاورزی، عدم کیفیت نهاده های کشاورزی و گرانی کودهای شیمیایی ومشکلات بیمه ای، عدم خرید تضمینی محصولات میباشد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار