این فعال سیاسی گفت: ما بر فرض هم که بپذیریم با توافق هسته‎ای اتفاق خوبی در کشور قرار است بیفتد، این سوال مطرح است که در این مدت آیا نباید کوچکترین تاثیری در وضع معیشت مردم ایجاد شود؟
کد خبر: ۸۷۶۷۳۵۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
امیر حسین ثابتی فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون تشبیه برجام به باغی که غصب شده بود و برای ثمر دادن این نهال تازه غرس شده باید صبر کرد گفت: قبل از برجام گفته می‎شد با توافق با امریکا می‎توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و وعده صد روزه حل مشکلات کشور نیز بر همین مبنا گفته شد؛ یعنی آقای روحانی ریل گذاری اداره کشور را به این سمت برد که اگر ما مشکلاتی در داخل کشور داریم قفل این مشکلات در سیاست خارجی است و من می‎توانم با تغییر مسیر اداره سیاست خارجی کشور و تغییر رویکرد در سیاست خارجی، مشکلات داخلی کشور از جمله اقتصادی را حل کنم و بر این اساس نیز وعده صد روزه داده شد.

ثابتی در ادامه بیان کرد: بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم، آقای روحانی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی یک گفت و گوی تلفنی با اوباما صورت داد و وزرای خارجه دو کشور رسما در برابر دوربین‎ها با یکدیگر دست دادند و مذاکره کردند و این روند به توافق ژنو در 3 آذر 92 منجر شد؛ اینجا بود که خیلی از افراد فکر کردند که با این توافق بسیاری از مشکلات حل می‎شود اما دولت گفت که باز نیازمند توافق بعدی هستیم و صبر نیاز است تا مشکلات کشور به واسطه تغییر رویکرد در سیاست خارجی حل شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت یک سال و چند ماه و انجام توافق لوزان در فروردین 94  مجددا عنوان شد که نیاز به زمان است، پس از آن در تیر94 که توافق نهایی یعنی وین و همان توافق برجام انجام گرفت اما آن زمان نیز بیان شد که تا روز  پذیرش برجام نمی‎توانیم دستاوردی داشته باشیم.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: در مهرماه 94 و بعد از ماجراهای جنجالی در مجلس و تصویب بیست دقیقه‎ای برجام و به تعبیری شعبده بازی که برای تصویب آن صورت گرفت، برجام پذیرش شد و باز دعوت به صبر شد و موکول به اجرای برجام در 27 دی ماه گردید که تا آن زمان صبر مردم در حال لبریز بود، اما بعد از اجرای برجام اخباری که شنیده می‎شد درخصوص تعطیلی کارخانه‎ها و.. کوچکترین تطابقی با انتظاری که در مردم شکل گرفته بود نداشت.

ثابتی گفت: ما بر فرض هم که بپذیریم با توافق هسته‎ای اتفاق خوبی در کشور قرار است بیفتد، این سوال مطرح است که در این مدت آیا نباید کوچکترین تاثیری در وضع معیشت مردم ایجاد شود؟ و اساسا این صبری که آقای روحانی از آن نام می‎برد تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

وی عنوان کرد: آقای روحانی  قبلا بیان می‎کرد برجام آفتاب تابان است و مزایا و فواید آن را مانند آفتاب می‎شود لمس کرد، بعد از این تعبیر، عنوان کرد که برجام ابر شتابان است؛ یعنی یک فرصتی است که درحال عبور است و اگر این فرصت را از دست دهیم معلوم نیست بتوانیم این فرصت را بتوانیم دوباره به دست بیاوریم، حال بیان می‎شود باغی را آزاد کردیم و سیب و گلابی‎های آن هنوز مانده تا رشد پیدا کند و به ثمر بنشیند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: طبیعتا اگر با این وضعیت چهار سال دیگر روحانی رئیس جمهور باشد باز مانند این دوره عمل خواهد کرد و آن چیزی که در عمل اتفاق می‎افتد از بین رفتن منابع قدرت کشور است؛ یعنی یک روز  قدرت هسته‎ای را که ابزار چانه زنی ما با غرب بود از دست دادیم و یک روز دیگر بحث‎های مقاومت منطقه پیش کشیده می‎شود و یک روز توان نظامی کشور و آن چیزی که قطعی است این است که روند دولت فعلی تضعیف کشور در سطح کلان است.


ارسال نظرات