اگر بسیج و نیروهای مردمی در کنار سایر رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبودند نمی‌توانستیم به آن پیروزی‌های درخشان تاریخی دست پیدا کنیم بنابراین در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز همان روحیه، نشاط، ایثار و حماسه را لازم داریم.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۳۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی شادمان در نخستین مجمع عمومی بسیج  شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه اگر در زمان گذشته در روستا اتفاقی رخ می‌داد همه پای‌کار می‌آمدند و به موضوع می‌پرداختند، اظهار کرد: اما امروز فضاهای مجازی این روند را در اجتماعات انسانی برهم زده است به طوری که همسایه از همسایه کمتر خبر دارد.

وی افزود: باید برای رفع این چالش وارد عمل شد و تأثیرات لازم را در بحث جلوگیری از طلاق بگذاریم و در این حوزه افراد تأثیرگذار به صورت محلی و منطقه‌ای باید جلوی سوء‌تفاهم‌هایی را که به صورت جدی خانواد‌ه‌ها را تهدید می‌کند، بگیرند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه توجه لازم جامعه در برابر اعتیاد کم شده است، تصریح کرد: یکی از متغیرهای مستقل در طلاق که بسیار حائز اهمیت است، قتل، سرقت و... همین اعتیاد است و دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را در این حوزه حل کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بسیج و نیروهای مردمی در کنار سایر رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبودند نمی‌توانستیم به آن پیروزی‌های درخشان تاریخی دست پیدا کنیم بنابراین در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز همان روحیه، نشاط، ایثار و حماسه را لازم داریم.

شادمان گفت: از خودگذشتگی در این زمینه می‌تواند نسبت به علت‌یابی در زمینه طلاق و آسیب‌های اجتماعی و حذف این پدیده کمک شایان توجهی کند چون از دیدگاه جامعه‌شناسان قابل پیش‌بینی، پیشگیری و درمان است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان نوشهر نیز با اشاره به اینکه بحث خانواده به عنوان رکن و اساس جامعه است، اظهار کرد: مهم‌ترین نهاد در جامعه، خانواده است که کارکردهای اجتماعی به آن مربوط می‌شود.

رفائیل آزادیان با بیان اینکه زنان محور اصلی در خانواده و مظهر لطف الهی هستند، افزود: اگر خانواده نباشد حیات اجتماعی برهم می‌خورد که اکنون غرب به آن گرفتار است.

وی گفت: اگر زن نقش خود را به درستی در خانواده انجام ندهد، فرزندان دچار بحران می‌شوند زیرا بانوان مدیریت عاطفی خانواده را بر عهده دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها