6 گردان رزمایش‌های مختلف دفاع از کوی و برزن، دفاع از جنگل و امداد و نجات را در این دوره تمرین می‌کنند تا با آمادگی بالای رزمی و دفاعی در مقابله با دشمن ظاهر شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۲۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امنیت، عدالت و رفاه از مسائل مهم در جامعه و دارای اهمیت فراوان است و بسیج همه ساله در راستای ایجاد امنیت در جامعه، رزمایش‌های مختلف را در دستور کار دارد و رزمایش الی بیت‌المقدس از جمله برنامه‌های مهم است که در نکا به استعداد یک‌هزار و 500 بسیجی برگزار می‌شود.

رزمایش الی‌بیت‌المقدس، به منظور آمادگی هر چه بیشتر گردان‌های مختلف سطح شهر برای مقابله با تهدیدها، بحران و ناآرامی‌ها برگزار می‌شود تا نیروهای بسیجی توان رزمی و دفاعی خود را تقویت کرده و تاکتیک‌های مختلف مقابله با دشمن را فرا گیرند.

استان مازندران با توجه به داشتن جنگل‌های فراوان و همچنین وجود ناآرامی‌های مختلف در جنگل‌های شمال در اوایل انقلاب، برای نخستین‌بار، میزبان نخستین رزمایش دفاع از جنگل است که به استعداد یک گردان در دو روز متوالی در نکا برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در همین راستا در نشست خبری که با اصحاب رسانه نکا، برگزار کرد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت 116 هزار نفری نکا یعنی بیش از 65 هزار نفر، بسیجی هستند؛ به تشریح رزمایش چهار روزه این رزمایش پرداخت و گفت: این رزمایش در در روزهای 6 و 7 و 13 و 14 آبان ماه برگزار می‌شود.

سیدابراهیم شریفی، با اشاره به حضور یک‌هزار و 500 بسیجی نکایی در رزمایش الی‌بیت‌المقدس نکا، اظهار کرد: 6 گردان رزمایش‌های مختلف دفاع از کوی و برزن، دفاع از جنگل و امداد و نجات را در این دوره تمرین می‌کنند تا با آمادگی بالای رزمی و دفاعی در مقابله با دشمن ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار، رزمایش دفاع از جنگل در نکا برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تهدیدات، آسیب‌های مختلف و حادثه تلخ اوایل انقلاب در جنگل‌های آمل بر آن شدیم تا رزمایش دفاع از جنگل، برای آگاهی و بالا بردن توان رزم در جنگل تمرین شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ادامه داد: جلسه پشتیبانی رزمایش الی‌بیت‌المقدس نکا، با حضور فرماندار، معاون فرماندار و مسؤولان و رؤسای ادارات شهرستان در فرمانداری نکا برگزار و برنامه‌ریزی‌های مختلف و آمادگی کامل برای پشتیبانی این رزمایش اعلام شد.

این مسؤول افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رزمایش دفاع از جنگل در نکا در 6 و 7 آبان ماه سال جاری به استعداد یک گردان برادران در جنگل کوهسارکنده برگزار و رزمایش امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن در 13 و 14 آبان ماه برگزار می‌شود.

شریفی اضافه کرد: در رزمایش کوی و برزن از سه گردان برادران و در رزمایش امداد و نجات در سیل، طوفان، زلزله، بلایای طبیعی و بحران‌ها، 2 گردان برادر و خواهر بکارگیری شدند تا با استفاده از آموزش‌های مختلف اساتید و مربیان، آموزش‌های لازم دفاعی و امدادی را فراگیرند.

وی همچنین از حضور گردان‌های مختلف حاضر در رزمایش 13 و 14 آبان ماه در راهپیمایی 13 آبان خبر داد و افزود: علاوه بر حضور گردان‌ها در این راهپیمایی، صبحگاه مشترک رزمایش هم در روز جمعه 14 آبان ماه برگزار و حضور منسجم بسیجیان را در نماز جمعه خواهیم داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا همچنین آمادگی رزمی، تقویت توان دفاعی و افزایش توانمندی بسیجیان را از اهداف این رزمایش اعلام کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، رزم در شب، حضور در نماز جمعه و... از دیگر برنامه‌های مهم این رزمایش است.

مسؤول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج نکا هم در سخنانی اظهار کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس، تمرینی برای افزایش توانمندی خبرنگاران است تا ضمن انعکاس خبری این رزمایش، آمادگی خود را در برابر بحران‌های مختلف افزایش دهند.

امید خلیلی افزود: حفظ انسجام بسیجیان از مسائل مهمی است که در سپاه و بسیج دنبال می‌شود و خبرنگاران هم به عنوان بسیجیان فعال و همیشه در صحنه، باید آمادگی کامل و لازم را در مقابله با بحران‌های مختلف سیل، طوفان، زلزله، بلایای طبیعی و... داشته باشند که این رزمایش نوعی آمادگی برای مقابله با این تهدیدها است.

وی گفت: بسیجیان ما دارای توانمندی بالایی هستند که در رزمایش‎‌های مختلف در این توانمندسازی تلاش شده است و برگزاری سالانه آن هم به این معنا است که ما می‌توانیم توان رزمی خود را تاحدی بالا ببریم که با هر تهدید در منطقه مقابله کنیم که امیدواریم با انعکاس مناسب اخبار هم، شاید پویایی بیشتر در این زمینه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها