هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های به وجود آمده در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۲۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر آموزش و پرورش بابل در آیین نمادین برگزاری مانور پدافند غیرعامل که در هنرستان شریف واقفی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید فرهنگ پدافند غیرعامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

 همت احمدی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و اولیا در پدافند غیرعامل و پایداری ملی افزود: هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های به وجود آمده در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های جوانان در عرصه‌های علمی و دفاعی در واقع مبارزه با تهاجم فرهنگی و شکست دشمن در این حوزه است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل در شرایط عادی و غیرعادی برای محافظت از مدارس و دانش‌آموزان در برابر عوامل طبیعی مثل سیل، زلزله و ... غیرطبیعی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان باید مد نظر قرار گیرد.

احمدی خاطرنشان کرد: معلمان و دانش‌آموزان باید به تهدیدهای فضای مجازی و سایبری دقت داشته باشند تا با توجه به اتفاقات امروز هوشیارانه عمل کنند.

وی گفت: باید عمق نگاه، برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات‌مان در نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای باشد که امنیت و آرامش برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

 این مانور که با مشارکت فرماندهی انتظامی شهرستان، آب و فاضلاب، برق، گاز، سپاه، تیم‌های امداد و نجات اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و گروه‌های دانش‌آموزی همراه بود.

آغاز رزمایش با پخش آژیر حمله دشمن شروع شد که با وقوع انفجارهای پی در پی و به آتش کشیده شدن چندین لاستیک اتومبیل همراه بود، همچنین این مانور همراه با حضور نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر برای اطفای حریق، امداد و کمک‌های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی بوده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها