عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) باید خالصانه باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل، تأکید کرد: عزاداری در مصائب اهلبیت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا باید خالصانه باشد.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۲۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی در جمع خواهران بسیجی پایگاه زکیه اردل، اظهار کرد: بهترین عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) آن است که خالصانه بر مصائب امام حسین(علیه السلام) گریه کنیم و هرچه این عزاداری خالصانه تر باشد تأثیر معنوی آن بیشتر است .

وی گفت: عزاداری باید از هر گونه ریا و غرور دور باشد تا برای رضای خدا وند باشدویکی از خصوصیات خوب عاشورا این بود که خاصانه ترین افراد ومؤمن ترین افراد در آن روز به شهادت رسیدند واین خلوص نیت وایمان کامل بود که عاشور ارا تا به حال زنده نگهداشته است وتا قیامت زنده می ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل خاطرنشان کرد: مجالس و روضه های امام حسین(علیه السلام) باید با قرآن عجین باشد. احکام شرعی در آنها بیان شده و به اطلاع عزادران رسانده شود؛ همچنین این عزاداری ها باید همراه با اخلاص بوده و حد و مرز آن را فقها مشخص کرده باشند.

وی گفت: ما باید برای سوگواری خود در ماه های محرم و صفر هدف تعریف کرده و محتوای مطالب عنوان شده در این عزاداری ها دو پایه محکم به نام قرآن و عترت داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار