قریب به 40 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد، دولتی که بر بهبود وضعیت معیشتی مردم بیش از سایر رقبایش تاکید داشت از اینرو بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۹۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اقتصاد از جمله شاخصه هایی است که حسن روحانی در برنامه های تبلیغاتی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همواره مورد تاکید قرار داده و بهبود فضای اقتصادی ایران و بهبود وضعیت معیشت مردم را داده است.


اکنون قریب به 40 ماه از  12 مرداد 92 که حجت الاسلام حسن روحانی حکم تنفیذ خود را از رهبر انقلاب دریافت کرده و رسما کارش را به عنوان رییس دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است می گذرد از این حیث بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد دولت یازدهم حائز اهمیت است.

**نمره عملکرد اقتصادی دولت 10 است

محمد آقا طاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار رازق در مورد عملکرد اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد، اظهار کرد: از وضعیت حاکم بر سیستم مالیاتی ناراضی هستم البته با شفاف سازی کمی بهتر شده است.
وی در ادامه گفت: نمره ای که می توانم به عملکرد اقتصادی دولت بدم از 20 نمره 10 است.

**با روند فعلی بازار قابل کنترل نیست/نمره 18 خواهم داد

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان در گفت و خبرنگار رازق با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت، اظهار کرد: در هر حال حاضر دچار رکود اقتصادی هستیم و با این روند فعلی نیز نمی توان بازار را کنترل کرد چرا که در دولت قبلی قیمت ها بصورت خیلی جهشی بالا رفته و تا توازن برقرار نشود وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه نمی توان گفت که چقدر دولت از روی اختیار و با آگاهی کامل امور را انجام داده است، گفت: با این حال نمره ای که به این عملکرد خواهم داد از 20 نمره 18 خواهد بود.

**وضعیت بازار بسیار خراب است/به وضعیت اقتصادی فعلی نمره 10 می دهم

جواد درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان نیز در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار بسیار خراب است و رونقی ندارد، البته دولت سعی خود را برای بهبود این وضعیت کرده است اما آنچنان کارساز نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که به عملکرد اقتصادی دولت چه نمره ای می دهید، بیان کرد: نظر من اینست که مسئولین کار خودشان را کرده اند اما نتیجه ای را در بر نداشته به همین خاطر من از 20 نمره به وضعیت اقتصادی فعلی 10 می دهم.

**امسال وضعیت بسیار خوبی داشتیم/18 از 20 می دهم

علی خندان روی جوان، رئیس اتحادیه گوشت گاوی در رابطه با وضعیت اقتصادی و عملکرد دولت در حوزه اصناف و بازار گفت: شکر خدا امسال وضعیت خیلی خوبی داشتیم و مسئولین نیز ما را در مباحثی همچون مباحث مالیاتی بسیار یاری کردند و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: من به عملکرد دولت بین 18 تا 20 نمره می دهم و بسیار از وضعیت فعلی راضی و خشنود هستم.

**عملکرد دولت در حوزه کاری ما بسیار خوب است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز در گفت و گو با خبرنگار رازق با اشاره به افزایش قیمت روز افزون گوشت در دهه اول محرم، اظهار کرد: از دولت درخواست کردیم که تا جایی که امکان آن وجود دارد کمی گوشت به کشور وارد شود تا بتوانیم تنش به وجود آمده در بازار را کنترل کنیم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و ما اثرات مثبت آن را هم در بازار دیدیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر از نظر همکاری های های که دولت با ما داشت و اطلاع رسانی های به موقعی که باعث شد بتوانیم بازار گوشت را کنترل کنیم بخواهیم بسنجیم از عملکرد دولت بسیار راضی هستم چرا که گوشت یکی از اصلی ترین و اساسی ترین نیاز ها و خرید های مردم است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در حوزه کاری خودمان و همکاری که دولت با ما داشته نمره ای که می توانم به عملکرد دولت در این حوزه بدهم بین 15 تا 17 خواهد بود.

**نمی توانم در این رابطه نمره ای را برای دولت تعیین کنم

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم با بیان ارزیابی خود از عملکرد اقتصادی دولت، گفت: ما در حوزه خودمان راجع به عملکرد دولت زیاد نمی توانیم اظهار نظر کنیم چرا که عملکرد کلی دولت مربوط به مسائل کلان کشور می شود و این امور در حال حاضر در حال انجام شدن است.

وی افزود: قانون ارزش افزوده نیز چالشی است در این حوزه که بر می گردد به اصلاح قانون و این کاری است که در دستور کار مجلس و دولت قرار دارد و در آینده هرگاه که این دو قوه به نتیجه برسند اجرایی خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان در رابطه با اینکه چه نمره ای را به عملکرد اقتصادی دولت می دهد، عنوان کرد: من زیاد در این امور متخصص نیستم و نمی توانم نمره ای را در این رابطه برای دولت تعیین کنم.

**دولت با این قیمت نفت وضعیت را خوب اداره می کند

محمد رضا نظر نژاد رئیس اتحادیه نانوایان سنگک در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت، بیان کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی در همه کشور ها و پیش پای همه هست آنچه که اهمیت دارد این است که باید برای حل این معضلات دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره به معضلاتی که در این حوزه وجود دارد، بیان کرد: برای مثال در بحث واردات یا عدم واردات گندم باید تنها یک نفر تصمیم گیرنده باشد نه مثل شرایط فعلی که چندین سازمان مختلف مثل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن، اتاق اصناف، استانداری و فرمانداری وجود دارند که در جلسات هر کدام برنامه های خود را ارائه می دهند و طبق برنامه های خود پیش می روند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در پایان در پاسخ به این سوال که چه نمره ای را به عملکرد اقتصادی دولت می دهد، خاطر نشان کرد: دولت فعلی با این قیمت پایین نفت امور را نسبتا خوب اداره می کند و با این حال نمره ای که به این عمل کرد خواهم داد بین 17 تا 18 خواهد بود.

ارسال نظرات