امام جمعه نگل

فقهای اهل سنت در مورد فضایل امام حسین(ع) به بزرگی یاد می‌کنند

امام جمعه نگل گفت: مجتهدین و فقهای اهل سنت با ارادت کامل در مورد فضایل امام حسین(ع) به بزرگی و نیکی یاد می‌کنند و جوانان باید با الگو گرفتن، ادامه‌ دهنده راه این امام مظلوم باشند.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۹۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا محمود مدرسی در نشست بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مکان و مدرسه‌ای است که خواندن حکمت عملی و نظری در آن نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه عقیده ما به مسئله مبدا و معاد این است که از خداییم و از نبودن به بودن رسیده‌ایم، گفت: فارابی ملقب به معلم ثانی، حکمت اسلامی و عملی را برتری از سیاست‌ المدن، تبدیل‌المنازل و تهذیب‌المنازل می‌داند که با بحث تزکیه در اسلام به عنوان بالاترین مقام نزد خداوند اشاره دارد.

امام جمعه نگل تصریح کرد: با تزکیه روح و جسم انسان از بخل، حسد، حرص و حسادت و ناپاکی دور شده و سرشار از تمام اخلاق و فضایل فاضله و متخلی از رذایل نهی شده توسط ادیان الهی می‌شود.

مدرسی با اشاره به تقسیم‌بندی علوم پیامبر(ص) به علم ادیان و علم ابدان، افزود: علم ابدان همان مریضی یکی از اعضای بدن و قابل دیدن و تشخیص است، اما مهم‌تر از آن علم ادیان است که با چشم دل قادر به رویت آن هستیم.

امام جمعه نگل تاکید کرد: خداوند با مبعوث کردن پیامبر(ص) میان امت اسلامی انسان‌سازی را مهم‌ترین رسالت رسول اکرم(ص) قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به «بسم‌الله الرحمن الرحیم» که تمام علم‌ها در هر کلمه آن آمده است، گفت: اسلام علم تزکیه و اخلاق است و اتصال به وحدت میان تشیع و تسنن بیانگراین مهم و دین ما از غنی‌ترین و ثروتمندترین ادیان از لحاظ کاملیت و روشنی است.

ماموستا مدرسی به حادثه کربلا اشاره کرد و افزود: اگر حادثه کربلا و قیام امام حسین نبود نهضت و رسالت پیامبراکرم(ص) هم خاموش می‌شد.

وی شخصیت و کرامت امام حسین(ع) را به عنوان الگوی انسان‌ساز در راستای هدایت جامعه مسلمانان اعم از شیعه و سنی نام برد و افزود: مسلمانان به عنوان ادامه‌دهندگان راه امام حسین با حفظ حرمت و شخصیت خود از گناه و فساد و غیره که از پرورش روح مهم‌تراست نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) از جوانان بهشت است افزود: با توجه به فضایل این امام همام که شبیه‌ترین اهل بیت به پیامبر(ص) است، دوستی وی بر همگان واجب و وظیفه هر مسلمان است.

امام جمعه نگل گفت: در دیدگاه اهل سنت به اطاعت و پیروی از پاک‌ترین بانوی اسلام حضرت فاطمه(ص) مادر امام حسین(ع) و امام حسن(ع) سفارش شده است که با این کار نه تنها فقط در قالب برگزاری همایش و گنگره و غیره باشد بلکه همه در هر حال و زمانی ملزم به پیروی از سیره و روش اصحاب پیامبر(ص) هستیم.

ماموستا مدرسی با اشاره به اینکه مجتهدین و فقهای اهل سنت با ارادت کامل در مورد فضایل امام حسین(ع) به بزرگی و نیکی یاد می‌کنند، گفت: جوانان باید با الگوگرفتن از امام حسین(ع) ادامه‌دهنده این امام مظلوم باشند چراکه یاری ایشان و اجرای دستوراتش از واجبات است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار