سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: برنامه ریزی هایی برای رونق گمرک پلدشت صورت گرفته است که یکی از آنها افزایش ساعات کاری در گمرک شهرستان است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۹۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست بررسی مشکلات اقتصادی، گمرکی و فرهنگی پلدشت صبح امروز با حضور منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

منصور آیرم در خصوص رونق گمرک پلدشت گفت: برنامه ریزی هایی برای رونق گمرک پلدشت صورت گرفته است که یکی از آنها افزایش ساعات کاری در گمرک شهرستان است.

 

وی تصریح کرد: ساعات کاری گمرک پلدشت به صورت پلکانی افزایش می یابد تا محدودیت ساعات کاری به صورت کلی برداشته شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به پتانسیل های آبی و خاکی پلدشت افزود: پلدشت دارای استعدادهای آبی و خاکی فراوانی است و می تواند با شکوفا کردن آنها شعار اقتصاد مقاومتی را به نحو شایسته اجرایی کرد و محصولات تولید شده را به کشور های دیگر از جمله نخجوان صادر کنیم.

آیرم گفت: سرمایه داران می توانند با صادر کردن کالا به نخجوان در فعالیت های اقتصادی سهیم شوند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های اقتصادی در نخجوان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های اقتصادی منجر به چندین مورد عقد قرار داد  برای صادارات کالا به کشور مذکور شده است.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان افزود: هماهنگی هایی بین دو کشور در حوزه پزشکی صورت گرفته است تا بیماران به راحتی در بیمارستان ها بستری و درمان شوند.

به گفته وی در حوزه فرهنگی نیز باید ارتباط بین دانشگاه ها برقرار شود تا بتوانند از تجربیات و دانش همدیگر استفاده کنند.

آیرم گفت: به زودی راه ارتباطی ریلی بین دو کشور از مرز جلفا راه اندازی می شود.

منبع: دانا
ارسال نظرات