توسط مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان کردستان تشریح شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد و از برگزاری رزمایش‌های تخصصی در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۶۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رضایی در نشست خبری که با هدف اعلام برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار «مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» از دوم تا هشتم ماه جاری نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: شورای پدافند غیرعامل در کردستان متشکل از 11 کارگروه و دو قرارگاه است که برنامه‌های این هفته در استان را اجرا می‌کنند.

رضایی کارگروه امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، ارتباطات و فناوری، پشتیبانی و خدمات شهری، امداد و نجات، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت‌های مردمی و جهاد کشاورزی را از کارگروه‌های 11گانه شورای پدافند غیرعامل در کردستان ذکر کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری پنج رزمایش برای این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است که در بخش‌های تخصصی از جمله قطع برق و قطع دیتاها برگزار می‌شود.

رضایی همچنین افزود: در حوزه زیستی هم مانوری در سیلوی گندم شهرستان بیجار برگزار می‌شود که در آن میزان آمادگی نیروها سنجیده می‌شود که اگر مخازن ذخیره آلوده شدند چگونه وارد عمل شوند.

به گفته وی، یک مانور دفاع شهری نیز در برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در کردستان دیده شده بود که دیروز با حضور دستگاه‌های مرتبط در دبیرستان تیزهوشان سنندج برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان هدف از برگزاری این برنامه‌ها را نهادینه‌کردن فرهنگ پدافند غیرعامل و ارتقای آمادگی در برابر حوادث و همچنین افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدها دانست.


ارسال نظرات
آخرین اخبار