قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد کردستان اماکن مسکونی و لوازم منازل 48 هزار خانوار مددجو را زیر پوشش بیمه قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۴۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا طاهری در جمع مدیران و معاونین کمیته امداد کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از خدمات نوین این نهاد به مددجویان زیر پوشش در کنار حمایت‌های اقتصادی و مالی بحث بیمه حوادث اماکن و لوازم منزل این خانواده‌ها است.

طاهری گفت: در جهانی که پر از مخاطرات و حوادث غیرقابل پیش‌بینی است، زندگی و دستاوردهای مادی افراد در معرض صدمه و آسیب جدی و دائمی قرار دارد و بر این اساس بیمه و فواید حاصل از آن به عنوان یکی از ملزومات زندگی انسان‌ها خصوصا اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طرح و برنامه جدیدی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های بیمه در دستور کار این نهاد قرار گرفته و در این راستا کمیته امداد کردستان همه اماکن مسکونی و لوازم منازل 48 هزار خانوار مددجو را زیر پوشش بیمه قرار داده است.

قائم مقام کمیته امداد کردستان بیان کرد: در صورت وقوع حوادث و هرگونه عواقب ناشی از آن و به وجود آمدن خسارت به منازل مسکونی و لوازم مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این نهاد با پیگیری از طریق شرکت بیمه مربوطه، به جبران خسارت وارده اقدام می‌کند.

وی افزود: این بیمه شامل حوادث و اتفاقات غیرمترقبه همچون، آتش‌سوزی، سانحه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از بارش برف و باران، تگرگ، ترکیدگی لوله آب و لغزش و رانش زمین و غیره است.

طاهری اظهار کرد: با توجه به وضعیت ضعیف اقتصادی و مالی مددجویان، در صورت وقوع هرگونه حادثه، جبران خسارت برای این خانواده‌ها بسیار سخت است و این نهاد با هدف کمک به مددجویان و جبران خسارات به وجود آمده همه خانواده‌های زیر پوشش را بیمه حوادث کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پوشش بیمه‌ای و کاهش پیامدهای مالی و اقتصادی بعد از حوادث افزود: کمیته امداد همچنین با این کار زمینه ایجاد امنیت و کاهش تشویش، نگرانی و دلهره مددجویان از وقوع انواع حوادث زیانبار احتمالی را فراهم کرده است.

قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: سال گذشته در قالب بیمه حوادث مبلغ 269 میلیون تومان برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه به مددجویان 32 خانوار روستایی و 352 خانوار شهری حادثه دیده در استان پرداخت کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: همه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد کردستان در صورت وقوع هرگونه حادثه و به وجود آمدن خسارت مالی ناشی از آن می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، برای جبران خسارت از طریق این نهاد، پیگیری کنند.


ارسال نظرات