خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری:

بهره تسهیلات بانکی برای تولید کمرشکن است/ از روند موجود بانک‌های کشور رضایتی نیست

امام جمعه قم با انتقاد از بهره‌های خارج از عرف برخی از بانک‌های کشور، گفت: گاهی بهره‌هایی که به تسهیلات بانکی اضافه می‌شود، برای تولید کمرشکن است و صنایع را به سمت ورشکستگی و افرایش بیکاری می‌کشاند و ما از روند موجود بانک‌های کشور رضایتی نداریم.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۳۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: سیستم بانکی در کشور ما به عنوان پشتوانه اقتصادی مطرح است و نباید خود به بنگاه اقتصادی محض تبدیل شوند.

امام جمعه قم افزود: اگر بانک‌ها به گونه‌ای حرکت کنند که بنگاه اقتصادی محض نباشند و به پشتیبانی از بنگاه‌ها و ایجاد تسهیلات برای اشتغال و ازدواج جوانان بپردازند، در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته‌اند.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از بهره‌های خارج از عرف برخی از بانک‌های کشور، افزود: گاهی بهره‌هایی که به تسهیلات بانکی اضافه می‌شود، برای تولید کمرشکن است و صنایع را به سمت ورشکستگی و افزایش بیکاری می‌کشاند و ما از روند موجود بانک‌های کشور رضایتی نداریم.

وی ادامه داد: در دورانی که نگران مسائل اسلامی در بخش اقتصاد هستیم، باید نقش اسلام را در بحث بانک‌داری پررنگ کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: اگر به دنبال تولید و پیشبرد اهداف اقتصادی هستیم باید بدانیم بهره‌های بالا و سودهای کلان، گره‌ای از کار تولید کننده باز نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه به وضوح مشاهده می‌شود، افزود: در محدوده‌ای که بانک می‌تواند تاثیرگذار باشد باید بخشی از این آسیب‌ها را با کارکردهای خود برطرف کنند.

امام جمعه قم ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: اگر بتوانید در خصوص خدمات ارزشمند خود اطلاع‌رسانی کنید و مساله قرض‌الحسنه را در کشور فرهنگ سازی کنید بدون تردید به آثار و برکات ارزشمندی دست پیدا خواهید کرد، چرا که وقتی فعالیت شما به خوبی منعکس شود مردم متدینی هستند که با نیت خاص و علاقه در این حرکت خداپسندانه با شما همراه خواهند شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اعتمادسازی مؤلفه دیگری است که باید در رأس برنامه‌ها و اولویت‌های سازمانی بانک شما قرار بگیرد، چرا که این مؤلفه هم در نزد مراجعه کننده و هم کسی که خَیّر است می‌تواند اثر مثبتی برجای گذارد و این اعتماد است که معوقات شما را یک درصد می‌کند با اینکه سایر بانک‌های کشور مساله معوقات یکی از معضلاتشان است.
ارسال نظرات