مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

مراکز فرهنگ دیجیتال در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت‌های فضای مجازی ایجاد چهار مرکز فرهنگ دیجیتال در استان مصوب شده که تاکنون سه مرکز آن به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۱۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج که با موضوع فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی یک مسئله واقعی و جدی است و هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

وی افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «امروز ابزار جنگ بین قدرت‌ها، جنگ رسانه‌ای است»، بنابراین باید نسبت به این ابزار بسیار تأثیرگذار توجه ویژه‌ای داشته باشیم از آن‌ها استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور بر استفاده بهینه از فضای مجازی تأکید شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کرده است.

جعفری افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و در برای استان‌های مختلف کشور نیز سهمیه‌هایی در خصوص راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: براساس سهمیه در نظر گرفته شده در قانون پنجم توسعه باید در کردستان چهار مرکز فرهنگ دیجیتال راه‌اندازی شود که خوشبختانه تاکنون سه مرکز آن راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: مراکز فرهنگ دیجیتال سنندج، حسن‌آباد یاسوکند و کتابخانه مهدیه سریش‌آباد قروه سه مرکزی هستند که به بهره‌برداری رسیده‌اند و مجتمع شهری بیجار نیز آماده بهره‌برداری است.

جعفری افزود: برای این مراکز هفت محور کاری معین شده است که با بهره‌مندی از امکانات و نیروهای متخصص در حوزه رصد تهدیدها و فرصت‌ها، تولید محتوا و ارایه خدمات دیجیتال به هموطنان اقدام خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار