خبرهای داغ:
3 نماینده سؤال‌کننده از وزیر اطلاعات از پاسخ‌های علوی درباره سؤال‌شان که در زمینه پروژه نفوذ بود، قانع شدند.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۸۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان سوال ملی مشترک جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از محمود علوی وزیر اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این نمایندگان در خلاصه سؤال خود از وزیر اطلاعات پرسیدند: اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟

همچنین در مشروح این سؤال پرسیده شده است:

همانطور که مستحضرید نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و به خصوص برنامه‌های جدی آمریکایی‌ها و مدت‌هاست با هدف نفوذ در بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و با بهانه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این موضوع را به صورت جدی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدها و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است.

لذا اقتضا می‌نماید جنابعالی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ بیان نموده و همچنین در مورد مصادیق ذیل به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهید:

1. «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران سفر نموده است؛ چه اهدافی در این سفر دنبال نمود و با چه اقداماتی دیدار نموده است؟

2. قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تا چه میزان بررسی شده است؟

3. سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسئولیت ایشان دلیل این سفرها می‌باشد و یا اهداف شخصی؟

پس از ارائه توضیحاتی از سوی وزیر اطلاعات و نمایندگان سوال کننده، کریمی قدوسی به نمایندگی از 2 نماینده دیگر سوال کننده اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع شده است.

*پزشکیان: «دری‌اصفهانی» برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات جاسوسی نکرده است

سپس مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: بر اساس یادداشت وزیر اطلاعات باید این تذکر را بدهم که آقای دری‌اصفهانی برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات جاسوسی نکرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها