جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان خبر داد
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از رشد 84 درصدی جرایم رایانه‌ای در استان طی هفت ماهه سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۶۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جعفر آژنگ در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج که با موضوع فضای مجازی برگزار شده بود، اظهار کرد: طی هفت ماهه نخست امسال با اقدامات گسترده نیروهای انتظامی استان در حوزه پلیس فتا شاهد رشد 93 درصدی کشفیات جرایم بودیم.

وی افزود: در این مدت میزان جرایم رایانه‌ای در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 84 درصدی مواجه شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان اعلام کرد: 84 درصد از مجرمان این فضا را آقایان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

آژنگ خاطرنشان کرد: برداشت اینترنتی از حساب‌های اشخاص، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله جرم‌هایی بوده که بیشتری فراوانی را در این مدت در استان در فضای مجازی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تعداد 47 میلیون نفری کاربران اینترنت در ایران اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارایه شده هم‌اکنون 23 میلیون کاربر تلگرام و 15 میلیون کاربر دیگر شبکه‌های اجتماعی در کشور وجود دارند که در بین کردستانی‌ها نیز این شبکه‌های اجتماعی از مقبولیت برخوردار است و 375 هزار کاربر اینترنت پرسرعت اینترنت از این فضا استفاده می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از گروه‌های تندرو مذهبی، گروه‌های معاند نظام و گروهک‌های ضدانقلاب به عنوان تهدیدات فضای مجازی در استان نام برد که در این مدت بیش از 50 سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ایجاد کرده‌اند.

آژنگ در ادامه سخنان خود با اشاره به نکاتی در خصوص تهدیدها و آسیب‌هایی که مردم استان را در فضای مجازی مورد هجمه قرار داده است اظهار کرد: امیدواریم مردم استان با آگاهی و اطلاع بیشتری وارد فضای مجازی شوند و تبعات منفی تبلیغات گروه‌های معاند در خصوص کمپین‌های اجتماعی، تبلیغ گروه‌های سلفی و تکفیری را جدی بگیرند.

وی از تشکیل اتاق فکر با حضور مسئولان فرهنگی، اطلاعاتی و نظامی، استفاده از ظرفیت و پایگاه اجتماعی روحانیون و ماموستاها، رصد فعالیت‌های گروه‌های معاند و تندروهای مذهبی به عنوان راهکارهای عملی برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی نام برد.


ارسال نظرات