معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس قانون اساسی همه ادیان آسمانی در ایران حق اشتغال دارند و در این میان نیز پیروان مذاهب اسلامی به صورت برابر از این حق برخوردارند.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۳۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمشید انصاری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تغییرات صورت گرفته از سوی دولت در اعضای کابینه یک امر طبیعی است و بر اساس یک روال طبیعی و ارزیابی مداوم عملکرد مدیران صورت گرفته‌است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران نشریات محلی کردستان در خصوص جذب جوانان برگزیده استان‌ها که هر سال معرفی می‌شوند، گفت: ما مسوولیتی در قبال جذب، حمایت و ایجاد اشتغال برای این جوانان نداریم و باید وزارت ورزش و جوانان برای آنان چاره‌اندیشی کند و بسیار متأسفیم که برخی آن‌ها به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص وجود تبعیض‌های قومی و مذهبی در استخدامی برخی نهادها و سازمان‌ها در سطح کشور گفت: بر اساس قانون اساسی همه ادیان آسمانی در ایران حق اشتغال دارند و در این میان نیز پیروان مذاهب اسلامی به صورت برابر از این حق برخوردارند.

انصاری افزود: اگر هم خبرنگاران و یا هر فردی در این خصوص مدارکی به دست آورده‌ است که یک دستگاه و یا یک نهادی تخلف کرده است به ما تحویل دهد تا پیگیری کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به یک سوال دیگر در خصوص تبعیض جنسیتی نسبت به خانم‌ها در استخدام‌های کشوری اظهار کرد: در استخدامی 21 آبان ماه تعداد فرصت‌های شغلی معرفی شده برای خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

انصاری افزود: باید به این مهم توجه کرد که معمولا مشاغل دو دسته هستند که یک دسته از آن‌ها همزمان می‌توانند برای خانم‌ها و آقایان فرصت شغلی ایجاد کنند و در دسته دیگر تنها مشاغل اختصاصی برای خانم‌ها و یا آقایان را میسر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت آزمایشی در سال 86 به تصویب مجلس رسیده است و قرار بود به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود و سپس با مصوبه مجلس به یک قانون دائمی تبدیل شود اما تاکنون این مهم رخ نداده است.

انصاری ابراز امیدواری کرد که با تصویب قانون خدمات کشوری شاهد انسجام هرچه بیشتر در این حوزه باشیم و فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان جویای کار فراهم شود.


ارسال نظرات