خبرهای داغ:
دانشجویان انجمن اسلامی فلوریدا درباره حجاب می‌گویند
دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی فلوریدا هر ساله از دیگر دانشجویان دعوت می‌کنند تا تجربه حجاب را در مراسمی با عنوان «مراسم حجاب» داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۶۷۰۸۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی فلوریدا واقع در شهر میامی در آمریکا، هر ساله از دیگر دانشجویان و غیرمسلمانان دعوت می‌کنند تا حجاب و پوشش اسلامی را تجربه کنند. در این مراسم با عنوان «مراسم حجاب» که از 8 صبح روز چهارشنبه آغاز شده تا 4 بعدازظهر ادامه دارد، شرکت‌کنندگان پس از امتحان حجاب اسلامی در مراسم ضیافتی شرکت کرده و تجربیات‌شان را از داشتن حجاب با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. در این گردهمایی همچنین کمک‌های مالی برای برنامه‌های تحقیقاتی و درمانی سرطان نیز انجام می‌شود.

سارا هارون، رئیس انجمن اسلامی درباره اهمیت حجاب می‌گوید: وقتی بیرون از منزل می‌روم، حجاب من معرفی کننده مسلمان بودن من است و من به دینم افتخار می‌کنم. بعضی تصور می‌کنند که حجاب اجباری است و سوءتعابیر زیادی در این زمینه وجود دارد.

هارون درباره مشکلات زنان مسلمان و محجبه می‌گوید: بسیاری از دوستانم که حجاب می‌پوشند مورد آزار و اذیت نژادی قرار می‌گیرند و حتی در میامی نیز شاهد چنین برخوردهایی هستیم. و دلیل تمام این سوءتفاهمات عدم آشنایی آنان با فرهنگ اسلامی است. مردم هیچ شناختی از اسلام و مسلمانان ندارند و آن‌ها را افراط‌گرا لقب می‌دهند.

حجاب برای زنان مسلمان روش زندگی است

هارون درباره اهمیت پوشش اسلامی برای زنان مسلمان می‌گوید: بسیاری از زنان به درجه‌ای تنزل پیدا می‌کنند که تنها به صورت جسمانی در نگاه دیگران ارزش دارند، من شخصا ترجیح می‌دهم قضاوت دیگران نه به ظاهرم، بلکه به خاطر شخصیتم باشد. حجاب پس از مدتی به بخشی از شخصیت من تبدیل شده است. بسیاری از ادیان تعالیم درون مذهبی دارند، اما برای ما مسلمانان حجاب فرمانی از جانب خداست که دین ما را به تمام دنیا نشان می‌دهد. حجاب به معنای عبادت پروردگار است که همیشه و در همه جا ما را همراهی می‌کند.


ارسال نظرات