بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشت: امروز مشکل اصلی جامعه، وضع اقتصاد و معیشت مردم است و نباید اجازه داد با حاشیه‌سازی‌ها، این مطالبه عمومی کمرنگ شود و مسئولان اقتصادی از شما و جامعه پزشکی در جهت کمرنگ کردن مسئولیت و وظایفشان سوء استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۶۶۹۶۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در انتقاد به وزیر بهداشت درباره صحبت های وی در جمع روانپزشکان، نامه ای را به شرح زیر نوشتند:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
حناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی
اخیراً حضرتعالی در سخنانی در جمع روانپزشکان به انتقاد شدید از ائمه جمعه و سرداران حرم و علم و قلم پرداخته اید که برخود لازم میدانیم نکاتی چند از باب خیرخواهی شما به عرض برسانیم:
 
1- اینکه در تریبون های مختلف گاهاً حرفهای نادرست و نامربوط گفته میشود مورد قبول ما نیز هست. بعنوان مثال بعد از برجام اکثر مسئولین دولتی به دفاع همه جانبه از برجام پرداختند با اینکه نه مسئولیت آنها ربطی به برجام داشت و نه آن تریبون و آن جلسه مربوط به حوزه ی برجام یا مشابه آن بود و نه اینکه برجام آنقدری که آنها ادعا می کردند، قابل دفاع و تقدیر بود.
 
یا توهین های مکرر مسئولین دولتی از سر تا ذیل به منتقدین دلسوز دولت و ملت و دهها نمونه ی دیگر. اما تریبون نماز جمعه همواره در جهت بهبود وضع دنیوی و اخروی مردم بوده است و ائمه جمعه در حوزه بهداشت نیز همواره با مسئولین وزارت بهداشت همکاری نموده اند و بارها از همین تریبونها از اقدامات شایسته شما تقدیر کرده اند. همچنین در موضوعات اجتماعی مختلف مانند سرشماری و ... این تریبونهای نماز جمعه بودند که با پتانسیل بالای خود، مردم را تشویق به شرکت در سرشماری می نمودند و مجموع اقدامات آنها و دستگاه های دیگر سبب شد تا ایران انقلابی رکورددار سرشماری اینترنتی در جهان شود.
 
2- یکی از مهمترین عوامل آسایش مردم، وجود امنیت در جامعه است. از امنیت شغلی گرفته تا امنیت مرزها. مسلماً اگر جانفشانی سرداران حرم نبود امروز باید در همدان و کرمانشاه با تکفیری ها می جنگیدیم و شاهد از بین رفتن امنیت جامعه و به تبع آن آرامش و آسایش مردم می بودیم.
 
3- اینکه سرداران علم و قلم نباید به انتقاد از مشکلات موجود بپردازند، حرفی غیرمنطقی است؛ چراکه یکی از بزرگترین نتایج بیان مشکلات موجود، ایجاد مطالبه عمومی در جهت رفع آنهاست، که نمونه آنرا در بحث اخیر فیش های نجومی مشاهده کردیم؛ هرچند برخی دولتمردان در برابر این مطالبه عمومی نادرست عمل کردند و از این فرصت ایجاد شده در جهت نظم دادن به نظام پرداختها استفاده ننمودند و از صاحبان فیشهای نجومی دفاع کردند و آنان را ذخیره ی نظام خواندند!
 
4- آنچه که به راستی امنیت روانی و آرامش مردم را برهم می زند، سخنان چندتریبون دار نیست. بلکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... است. بیکاری گسترده در کشور، رکود شدید، کاهش قدرت خرید مردم، اختلاسها و دریافتی های نجومی، وضع فرهنگی جامعه، آمار بالای طلاق و بد حجابی، تصمیم گیری های نادرست و غیرهوشمندانه ی برخی مسئولین و ... از جمله مواردی است که آرامش روانی مردم را به شدت خدشه دار کرده است و اکثر این مشکلات متاسفانه در دولت آقای روحانی بیشتر و شدیدتر شده است. حال آنکه شما سرکارآمدن این دولت را موجب آرامش نسبی در جامعه دانسته بودید!
 
5- اقدامات فتنه گران و اعوان و انصارشان چه در سالهای 78 و 88 و چه پس از آن از جمله عوامل برهم زننده آرامش در جامعه بوده است. حال آنکه برخی مسئولین دولتی بجای اعلام برائت از آنها به استقبال و عیادت آنها می روند و آرامش امت حزب الله را برهم می زنند.
 
6- طرح تحول سلامت حضرتعالی گام مثبتی در جهت بهبود وضع بهداشت و درمان کشور بود که جای تقدیر دارد. اما لازم است بخشهایی از آن اصلاح شود تا این طرح به ضد خود تبدیل نشود.
 
بسیاری از کارشناسان، بقای این طرح را منوط به اختصاص بودجه ای سنگین به آن دانسته اند و مقتضی است هرچه سریعتر برای رفع این مشکل چاره ای اندیشیده شود. هرچند از اهداف این طرح، کاهش زیرمیزی پزشکان عنوان شده بود اما مستحضرید در قشر پزشکان کسانی زیر میزی می گیرند که حریص اند و بیمار را به شکل مشتری و بیماری را به شکل پول می بینند و لذا برایشان فرقی نخواهد کرد که وزارت بهداشت دریافتیشان را زیاد کند یا کم؛ بلکه آنها بازهم به این کارشان در شکل های دیگر ادامه می دهند و لازم است که برای از بین بردن این معضل، تصمیمات دیگری همچون وضع مجازاتهای بسیار سنگین برای زیرمیزی بگیران اتخاذ شد.
 
7- چه موافقان دولت و چه منتقدین آن معترف اند که حضرتعالی پرکارترین و کم حاشیه ترین وزیر دولت یازدهم بودید. این رویه شما در این سالها موجب افزایش اعتماد مردم به جامعه پزشکی شد و این دستاورد مهمی برای شما بود که جای تقدیر دارد. امیدواریم که در دام عده ای منافق (که خیر شما را نمی خواهند) نیفتید و این رویه خودتان را در این چند صباح باقیمانده وزارتتان تغییر ندهید تا این اعتماد ایجاد شده بین شما و مردم از بین نرود.
 
در پایان از شما می خواهیم برای پایان دادن به اینگونه حاشیه ها و دوقطبی های ایجاد شده در جامعه و خنثی کردن دسیسه های منافقین، سخنان قبلی خود را اصلاح نمائید. چراکه امروز مشکل اصلی جامعه، وضع اقتصاد و معیشت مردم است و نباید اجازه داد با اینگونه حاشیه سازی ها این مطالبه عمومی کمرنگ شود و مسئولین اقتصادی از شما و جامعه ی پزشکی در جهت کمرنگ کردن مسئولیت و وظایفشان سوء استفاده نمایند و اقدامات شایسته ی قبلی شما را در سایه ی اینگونه حاشیه ها محو نمایند.
 
و السلام علی من اتبع الهدی
 
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ارسال نظرات