خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۶۶۹۳۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمیت هلال احمر کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تبریز، با اعلام اینکه امسال طرح خادم(خانواده اماده در برابر مخاطرات) به صورت پایلوت در کشور اجرا می شود، گفت: برای رسیدن به حداقل استانداردها سالانه باید بیش از 4 میلیون نفر در بحث کمک های اولیه آموزش ببینند که با توجه به بودجه محدود این بخش، این آموزش ها بیش از صد سال طول می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید حمید جمال الدینی اعتبارات تخصیص یافته از سوی دولت به بخش آموزش های همگانی را شش میلیارد ریال عنوان و اذعان کرد: بهای آموزش کمک های اولیه به عنوان تنها بخشی از آموزش های امدادی برای 36 ساعت، حدود 50 هزار تومان است که با توجه به بودجه محدود این بخش، ده ها سال این آموزش ها طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش اموزش و با بیان اینکه هر کشور به ازاي یک دلار هزینه در بخش آموزش، چهار دلار سرمایه گذاری کرده، افزود: از مجلس انتظار داریم در برنامه ششم توسعه، الزام آموزش کمک های اولیه برای صدور و تمدید گواهینامه ها را برای همه رده ها انجام دهند.

وی شاخص آمادگی خانوار را مبنای کار جمعیت هلال احمر عنوان و اذعان کرد: متاسفانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این شاخص در کشور از صد، 3/9 درصد است که تلاش داریم با فراهم کردن موارد پانزده گانه این شاخص، ان را ارتقا دهیم.

جمال الدینی، با بیان اینکه داشتن جعبه کمک های اولیه و نقشه راه اضطرار خانواده، دو مورد از موارد 15گانه است، تخفیف دادن شرکت های بیمه ای برای ساختمان های ایمن، ایجاد بالانس فشار و ارزش اجتماعی و استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی در مسئولیت پذیری اجتماعی را از مولفه هایی برشمرد که به بالا رفتن عدد شاخص آمادگی خانواده کمک می کند.

وی با توجه به ضریب بالای خطر در کشور(8 از 10)، اظهار داشت: برخی تصمیم ها با جان ادم ها سروکار دارد بنابراین در این بخش به همکاری و همدلی همه مسئولان کشوری نیاز داریم.

این مقام مسئول با تاکید به اینکه باید از عمده ظرفیت بخش خصوصی برای اموزش چهار میلیون نفر استفاده شود، تصریح کرد: آموزش به این تعداد افراد در توان هلال احمر نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی، فضای مجازی و آموزش های پنهان نیز در این بخش استفاده کرد.

معاون اموزش، پژوهش و فناوری جمیت هلال احمر كشور ادامه داد: باید با تغییر نگرش مدیران شعب و ارائه دستورالعمل ورود بخش خصوصی به عنوان مجری آموزش ها، هلال احمر به عنوان ناظر و ارزیاب نقش خود را ایفا کند.

سید حمید جمال الدینی با تاکید به اینکه آموزش نادرست بدتر از اموزش ندادن است، گفت: آموزش های همگانی انحصاری نیست و اموزش هایی همچون آموزش های پنهان نیز لازم است ولی باید آن ها جهت دهی شده و مبتنی بر جامعه باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد استفاده از ظرفیت اموزش و پرورش در قالب کتاب های درسی برای ارائه آموزش کمک های اولیه، بیان داشت؛ نشست هایی با شورای تدوین کتب درسی انجام شده که با استقبال آن ها نیز همراه بوده و امیدواریم این مهم با همراهی آموزش و پرورش در اینده نزدیک انجام شود.

نشست خبری معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور با موضوع خادم(خانواده اماده در برابر مخاطرات) دیشب در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات