حجت الاسلام رسایی:

تحریف نصیحت امام حسین (ع) به عمر سعد و مذاکره خواندن آن برای توجیه مذاکره با آمریکا است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات برجام گفت: تحریف نصیحت امام حسین (ع) به عمر سعد با مذاکره خواندن آن برای توجیه مذاکره با آمریکا است.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۵۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه 3 آبان)‌ در دانشگاه امیرکبیر درباره معیارهای مذاکره در اسلام گفت: مذاکره معنای خیلی روشنی دارد و دو طرف که نزاعی با یکدیگر دارند در پایان با هم می‌نشینند و گفت‌وگویی می‌کنند اما یک مذاکره دیگر داریم که یک طرف حق است و طرف دیگر باطل. در چنین مواقعی مذاکره الزاماً ارزشمند نیست مگر اینکه با شرایطی همراه باشد.

وی با اشاره به قیودی که مذاکره را مطلوب می‌کند، گفت: سودی که ما از مذاکره دریافت می‌کنیم باید از جنگ و نزاع بیشتر باشد. مذاکره باید همراه با ارزیابی درست از چهره حق و باطل باشد و از روی ضعف نباشد بلکه همراه با عزت باشد و اینکه مذاکره همراه با طرح و نقشه به منظور گرفتن امتیاز برای جریان حق باشد، این مذاکره در ذات خود تقابل و برائت از دشمن در آن وجود داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: قران به ما می‌گوید دشمنان خود را به خود نزدیک نکنید و نگذارید آنها بر شما ولایت داشته باشند. مشکلی که آنها با شما دارند دین شماست و اگر اینها به شما برسند اتفاقی که می‌افتد این است که با دستهایشان به شما فشار می‌آورند و این همان تحریم است.

رسایی با اشاره به آیات قرآن گفت: مذاکره با 3 گروه فایده‌ای ندارد: آنهایی که با شما می‌جنگند، کسی که شما را از خانه بیرون می‌کند و دسته سوم کسانی هستند که از دو دسته قبل حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع ملی از 4 جهت اهمیت پیدا می‌کنند، متذکر شد: منافع وجودی مملکت، منافع حیاتی مثل استقلال کشور، مسائل اقتصادی و مسائل حاشیه‌ای. در منافع وجودی مملکت و منافع حیاتی اصلا نباید مذاکره صورت گیرد اما در دو دسته بعدی یعنی مسائل اقتصادی و مسائل حاشیه‌ای مشکلی نیست که مذاکره شود. آمریکا هم برای مذاکره با منافعی مثل استقلال و تمامیت ارضی جلو می‌آید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره کسانی که اظهار می‌کنند عاشورا درس مذاکره است، گفت: چرا عده‌ای اظهار می‌کنند که عاشورا درس مذاکره بود؟ بسیاری از علما در این زمینه به‌ آقای روحانی جواب دادند اما مجددا محرم امسال آقایی آمد و در یکی از دانشگاههای تهران این موضوع مذاکره روز عاشورا را ایدئولوژی‌سازی کرد و با یک ادبیات دیگر چیز دیگری هم به آن موضوع اضافه کرد و آن این بود که امام حسین (ع) قصد داشت با یزید دست بدهد و یک نقل تاریخی هم آورد که هیچ‌جا ما این نقل را ندیده‌ایم.

وی افزود: افرادی براساس اصول و مبانی انقلاب و خلاف اصول امام نمی‌توانند مذاکره را توجیه کند و به همین دلیل زیرساختهای مسائل عاشورا را تحریف می‌کنند و شاید ریشه این حرکت را هم بزنند. امام حسین (ع) با عمر سعد مذاکره‌ای کرد و خطاب به وی گفت دست بردار از این خباثت و به فکر عاقبت خود باش! در واقع امام حسین (ع) عمر سعد را نصیحت می‌کردند و این تحریفی که الان صورت گرفته به دلیل توجیه مذاکره و برجام است.

به گزارش تسنیم،نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در روایات داریم که امام حسین (ع) می‌گوید: من هرگز با یزید بیعت نمی‌کنم و هرگز من دست ذلت به سوی شما دراز نمی‌کنم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره مسائل برجام تصریح کرد: چرا رهبری 3 سال است که می‌فرمایند من به این مذاکرات خوشبین نیستم؟ چرا رهبری فقط در این 3 سال می‌گویند با توجه به اینکه ما 13 سال مذاکره کرده بودیم. در مجلس فضایی درست کرده بودند که کسی جرأت نداشت با برجام برخورد کند و اگر می‌ببنید که من در مجلس کاغذ دست می‌گیرم و بیان می‌کنم من با برجام مخالف هستم این برای این بود که فضای حاکم بر مجلس شکسته شود.

وی تصریح کرد: قضیه مذاکرات از ابتدا معلوم بود. عده‌ای رفتند و مذاکره کردند و حالا هم سرشان به سنگ خورده و نتیجه‌ای هم نداشته است شروع به زدن حرفهایی می‌کنند که در شأن یک رئیس جمهور نیست و می‌گوید ما در باغ بسته را باز کرده‌ایم و یا برای به ثمر نشستن سیب و گلابی صبر لازم است.
ارسال نظرات