خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف سبب تحقق 50 درصدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود، گفت: باید در راستای فرهنگ‌سازی این امر تلاش شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۴۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی امروز در گردهمایی ائمه جماعات بخش مرکزی همدان با موضوع نقش حفظ کاربری اراضی در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: روحانیت شیعه و کسانی که لباس روحانیت شیعه را به تن کردند با تاسی از اُسوه حَسنه باید به سهم خود برای جامعه اسلامی اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه هر چه زمان پیش می‌رود سطح سواد مردم افزایش یافته و نیازمندی‌های مردم مشخص می‌شود که حوزه آگاهی گسترده‌تری را شامل می‌شود، افزود: هر باید و نباید، هر واجب و حرام و هر تکلیف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی در کپسول دین به مردم ارائه شود تاثیرگذار خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی و حفظ کاربری اراضی یکی از مسائلی است که در شرایط حاضر جامعه با آن دست به گریبان است که شاید خیلی صورت شرعی ندارد ولی از این نظر که اگر همه وظایف در قالب و با چاشنی دین و مذهب به مردم ارائه شود بسیار اثرگذارتر است، باید این مسائل را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه هر روحانی و طلبه باید به همه مسائل اشراف داشته باشد، تصریح کرد: روحانیت به سبب ارتباط با اقشار مختلف مردم می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی اقداماتی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از قسمت‌های کشور همچون منابع آبی اسراف وجود دارد، افزود: بسیاری از روحانیون در غسل کردن و وضو گرفتن به اسراف در مصرف آب توجه ندارند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از آب، خاک، هوا، معدن، سنگ و نعمت‌های خدادادی به عنوان الگوی اسلامی- دینی از طریق علما نشر داده شود، تصریح کرد: ابتدا خود علما باید به این مسئله توجه کرده سپس مردم را به آن سفارش کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف سبب تحقق 50 درصدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود، گفت: باید تلاش شود تا مصرف مردم در زمینه‌های مختلف را در حالت استاندارد قرار داد که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از بدبختی‌های همدان ساخت خانه‌باغ‌هاست، عنوان کرد: می‌توانستیم پولی که برای ساخت خانه‌باغ‌ها هزینه شده برای ایجاد چند کارخانه بزرگ هزینه کرده و فرد بیکاری در همدان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان چند هزار نفر از بیکاری رنج می‌برند‌، تصریح کرد: مشکل این است که در بسیاری از مسائل روحانیون ورود پیدا نکرده و این مسائل در مدرسه‌های علمیه مطرح نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کشور چند میلیارد پول هزینه شده و لوازم آرایشی که دنیای کفر ساخته و زیان‌بار است وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کند، اظهار داشت: آمار زنان و مردان عقیم در ایران بیش از همه دنیا و متاسفانه 35 درصد زنان و مردان جوان عقیم هستند که یکی از دلایل آن پوشیدن لباس تنگ است.

محمدی با بیان اینکه دشمن از هزاران جبهه وارد جنگ با ایران شده ولی ما متوجه آن نیستیم، تصریح کرد: روحانیت در عرصه تربیت آیندگان باید تلاش کنند ولی مشکل این است که روحانیت به سراغ معاد رفته و با معاش کاری نداشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات