خبرهای داغ:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین:

یک‌میلیون زائر ایرانی به سامرا و کاظمین سفر کرده‌اند

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از سفر یک‌میلیون زائر ایرانی به سامرا و کاظمین در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۴۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید احمدی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با آیت‌الله مکارم شیرازی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این کمیته اظهار داشت: این کمیته متشکل از 16 دستگاه کشوری و با همکاری 60 هیئت مذهبی است.

وی بابیان اینکه جلسات این کمیته از بهمن‌ماه سال گذشته آغازشده است، افزود: 14 کارگروه تخصصی شامل نماز، روحانیت، فضای مجازی، رسانه و ...در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تشکیل شد که امسال به همت این کمیته روایت گری اربعین نیز برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: امسال برنامه‌های عزاداری و سخنرانی نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است که در 40 نقطه در مسیر پیاده‌روی، نجف و کربلا با حضور 12 سخنران و 12 مداح برجسته کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تولید محصولات فرهنگی در ایام اربعین خاطرنشان کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی اربعین با فضلای حوزه تولیداتی در این زمینه آماده کرده‌ایم که در ایام اربعین از صداوسیما پخش خواهد شد.

احمدی با تأکید برافزایش جنبه معرفتی صداوسیما در زمان اربعین عنوان کرد: با کمک ائمه جماعات مساجد طرحی با نام "یاوران معنوی اربعین" آماده‌شده است که بر مباحث زیارتی اربعین، تقویت مرجعیت دینی و احترام به حاکمیت و مردم عراق تأکید دارد.

وی ابراز کرد: در هر استان برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین زیرساخت‌ها انجام‌شده است، در سال گذشته یک‌میلیون زائر ایرانی به شهرهای کاظمین و سامرا رفته‌اند و امسال برنامه‌هایی از این دو شهر در شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد.
ارسال نظرات