عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شاید دولت فکر که هوای مجلس عوض شده است، در حالی که مجلس دهم بر روی اصول نسبت به مجلس نهم محکم‌تر و قدرتمندتر است.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۱۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به معرفی وزرای جدید دولت به مجلس از سوی رئیس‌جمهور اظهار داشت: معتقدم آقای روحانی دچار یک اشتباه بزرگ شده و اگر جبران نکند، قطعاً مجلس عکس‌العمل دیگری نشان می‌دهد.

وی افزود: رئیس‌جمهور افرادی را معرفی کرده که هیچ‌ کدام در مجلس نهم رأی نگرفتند و شاید دولت فکر می‌کند که هوای مجلس عوض شده است، در حالی که مجلس دهم بر روی اصول نسبت به مجلس نهم محکم‌تر و قدرتمندتر است؛ به طوری که وقتی مجلس نهم به سخنگوی فعلی شورای نگهبان رأی نمی‌دهد، این مجلس رأی بالایی به او می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اینها همه نشانه آن است که مجلس با هوشیاری و دقت بالایی به تحولات نگاه می‌کند.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: آقای روحانی ادعای اعتدال‌گرایی دارد اما این ادعا با معرفی سه وزیر از میان عناصر فتنه ۸۸ آن هم از تندروترین آنها همخوانی ندارد و جای سؤال باقی می‌ماند که چرا رئیس‌جمهور در دامن برخی گروه‌های سیاسی افتاده است.

وی درباره نتیجه احتمالی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش و جوانان، گفت: باید جزئیات برنامه‌ها و توضیحات آنان بررسی شود، اما فکر می‌کنم مجلس قطعاً عکس‌العمل جدی و منفی نشان خواهد داد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور روز گذشته فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

در این میان، دانش آشتیانی در مجلس نهم برای وزارت علوم معرفی شده بود که تنها توانست ۷۰ رای موافق کسب کند؛ سلطانی فر نیز در ابتدای دولت یازدهم برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد اما نتوانست اعتماد بهارستان نشینان را جلب کند، صالحی امیری نیز بعد از حدود دو ماه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، اما او نیز از کسب اعتماد نمایندگان مردم باز ماند و به کتابخانه ملی رفت.
ارسال نظرات