یک امتیاز ارزی فقط برای مسافران خارجی؛
یکی از کارکردهای دستگاه صراف الکترونیک که به تازگی راه اندازی شده، تبدیل دلار و یورو بدون کارمزد و بی واسطه به ریال است که البته فقط به مسافران خارجی خدمات می دهد.
کد خبر: ۸۷۶۶۸۰۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، راه اندازی خدمت جدید ارزی در دستگاه های خودپرداز خبری است که طی روزهای اخیر در محافل خبری مطرح شده ولی به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی جزئیات آن در اختیار مردم قرار نگرفت.

اصل خبر که با استناد به آگهی های نصب شده در سطح شهر منتشر شد، این بود که بانکها به تازگی گزینه پرداخت ارز را در دستگاه های خودپردازشان فعال کرده اند ولی بعد از رسانه ای شدن موضوع جزئیات کامل آن نیز در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

این طرح که به تازگی از سوی بانک شهر آغاز و با عنوان صراف الکترونیک نام گذاری شده است، خدمتی ارزی از طریق دستگاه های خودپرداز ارائه می دهد اما نه برای ایرانی ها بلکه برای مسافران خارجی که به ایران سفر می کنند.

فرشاد فخیمی مدیر مرکز روابط عمومی بانک شهر در همین ارتباط و با اشاره به عملکرد دستگاه صرافی الکترونیک افزود: این دستگاه برای نخستین بار از سوی بانک شهر و با مجوز بانک مرکزی به منظور تسهیل در ارائه خدمات و فقط برای مسافران خارجی راه اندازی شده است.

وی افزود: دستگاه صراف الکترونیک با اسکن پاسپورت مسافر خارجی، هویت متقاضی را احراز و ثبت و پس از دریافت ارز در دفعات مختلف تا سقف 5 هزار دلار طبق مقررات ورود و خروج از کشور و بر اساس ضوابط بانک مرکزی، ریال ایرانی را به شکل کارت اعتباری در دفعات مختلف و در نهایت تا سقف 150 میلیون ریال بر اساس ضوابط و مقررات پولشویی ارائه می دهد.

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دستگاه قابلیت تبدیل دلار و یورو را دارد، اما این امکان برای سایر ارزها نیز تعریف شده است که پس از ارائه مجوز بانک مرکزی، قابل انجام خواهد بود.

به گزارش تسنیم،فخیمی تصریح کرد: نرخ ارز صرافی بانک بر اساس نرخ sanarate.ir بانک مرکزی، مبنای محاسبه تبدیل ارز است و به دلیل اینکه بی واسطه و بدون کارمزد انجام می شود، مورد استقبال مسافران خارجی در تمامی ساعات شبانه روز به صورت 24 ساعته قرار گرفته است.

بر این اساس، دستگاه های صراف الکترونیک هم اکنون در چند پیشخوان شهرنت فرودگاه‌های بین المللی امام خمینی(ره)،کیش و مشهد افتتاح و در پیشخوان شهرنت شعبه مرکزی بانک شهر در میدان فردوسی نیز به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.
ارسال نظرات