وقتی سخنان رئیس جمهور را در سایت ها خواندم دیدم حرف های ایشان غالبا پشتوانه فکری ندارند و از روی حقد و حسد و غضب برزبان جاری می شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۶۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام کریمی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج ثارالله یزد در جمع پایوران گفت: ایشان بجای اینکه به عواقب تلخ افزایش آمار بیکاری در جامعه، معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری، آمار تعطیلی کارخانجات، خدشه به فرهنگ اسلامی- ایرانی در زمان تصدی وزرای نالایقش، اختلاس های اخیر و برخورد نکردن با فیش های نجومی و تعطیلی بسیاری از علوم پایه در دولت یازدهم توجه داشته باشد هنوز رجز انتخابات 92 را بر زبان دارد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور اگر سخنان رهبر معظم انقلاب را در سال 94 خوب گوش می دادند این جمله را بر زبان نمی راندند که (آنها که تصور می‌کنند که در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد) چرا که حضرت آقا در حرم مطهر امام هشتم سلام الله علیه فرمودند (در نگاه کلان به اقتصاد کشور، 2 نگاه وجود دارد خواهش می‌کنم صاحب‌نظران و جوانان و عامه مردم توجه کنند به رونق و پیشرفت اقتصاد. یک نگاه می‌گوید ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیت‌های درون کشور و مردم تامین کنیم) این نگاه اول

اما نگاه دوم(نگاه دوم این است که با استفاده از کمک بیرون از مرز‌هاست. می‌گوید سیاست خارجی را تغییر دهیم تا اقتصاد درست شود و تحمیل قدرت‌های مستکبر را در بخش‌های گوناگون بپذیریم تا اقتصاد رونق پیدا کند. شرایط نشان می‌دهد این نگاه کاملا غلط و عقیم و بی‌فایده است) البته ما همیشه یک خط و رهبر داریم اما با دولتی که در خط رهبر نباشد هرگز عقد اخوت نبسته ایم نمونه آن را در دولت دهم به همگان ثابت کردیم دولت یازدهم که جای خود دارد. این حرف هم برگرفته از سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در همان سال 94 است که فرمودند (بنده قبلا هم گفتم از همه دولت‌ها حمایت کردم و می‌کنم. از این دولت‌ هم حمایت می‌کنم البته چک سفید امضا هم به کسی نمی‌دهم. نگاه به عملکرد‌ها می‌کنم و برحسب عملکرد قضاوت می‌کنم)

کریمی ادامه داد: آقای روحانی بدون در نظر گرفتن جایگاه ریاست جمهوری ایران اسلامی و همچون یک شیخ ساده لوح حرف می زند. رئیس جمهور باید متقن، مستدل، بدور از شبهه افکنی، اتهام واهی به دولت های قبل از خود و حتی شخص اول مملکت حرف بزند. از رئیس جمهور یک کشور اسلامی این را ما توقع داریم. نه اینکه در کلامی پر از لفافه و دارای سمعه و برای جلب توجه ایراد سخن کند، حفظ وحدت در گرو حفظ و رعایت ادب و اخلاق اسلامی زمامداران یک ملت است.

مگر می شود کسی خودش توهین و تحقیر بکند و از دیگران بخواهد که این کار را نکنند؟ یا اخلاق اسلامی را در مورد اتهام زدن به دیگران رعایت نکند ولی از دیگران بخواهد که اخلاق داشته باشند؟

حجت الاسلام کریمی در ادامه گفت: ایشان در یک جائی از سخنانشان اینگونه عنوان می کنند که (آنهایی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست می‌توانند ملت ایران را مأیوس کنند در خطا و اشتباه به سر می‌برند) ما که منظور ایشان را نفهمیدیم اما اگر اشاره ایشان به سخنان امام خامنه ای(مد ظله العالی) در جمع نخبگان علمی کشور، آنجا که حرف از وابستگی می زنند، باشد، (آدمهای غریب‌پرست، آدمهای سست‌عنصر، آدمهای مادّی، آدمهای فریب‌بخور، اینها شروع کردند بازتولیدِ همان فرهنگ وابستگی، منتها با یک ادبیّات شیک و رنگ‌آمیزی شده و قالب‌بندی شده و بسته‌بندی شده به اسمهای دیگر: جهانی شدن، وارد شدن در خانواده‌ی جهانی. امروز هم این توصیه‌هایی که غربی‌ها و آمریکایی‌ها در جلسات به ما میکنند این است) اگر منظور این باشد که واقعا جای پیگیری دارد و قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید، تشکل های دانشجویی و هر دلسوزی که دلش برای این انقلاب می سوزد باید ورود پیدا کند و از ایشان مطالبه جدی بکند.

کریمی در آخر افزود: واقعا در اراک جملاتی بر زبان رانده شده که اگر در مقام مقایسه برآئیم فاجعه است. چرا حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه فکری –فرهنگی این جامعه سکوت اختیار کرده اند؟ چرا بسیج دانشجوئی ما، نهادهای انقلابی جواب این حرف ها را به نحو شایسته نمی دهند؟ مگر باید چه اتفاقی بیفتد تا ما حادثه ای مشابه 9 دی بیافرینیم؟ دشمن با چراغ به سوی ما آمده است و در صدد غارت بیت المال و عوض کردن سبک زندگی است، آنوقت برخی از ما منتظر اذن جهاد مانده ایم؟

جهاد امروز هر طلبه و دانشجو پاسخ مناسب به پرسش های عمیق این ملت است که عده ای قصد دارند با نشان دادن درب باغ سبز همان آمریکائی که در مناظراتشان همدیگر را به فحش و لجن کشیدند، کشور را از رسیدن به قله های رفیع باز دارند و در این راه از توسل به زور و دروغ و افتراء و تهمت، هیچ دریغی نکرده و نمی کنند.

جهاد کبیر امروز همه ما مقابله با تفکر منحطی است که قصد دارد کنسرت و کرسنت را باهم بر سر این مردم خراب کند و وعده آن را هم داده اند که ثمره این نهال سالها بعد مشخص خواهد شد.

جهاد هر دلسوز و دلواپس این انقلاب و نظام این است که نقش تبینی و تحلیلی خود را در جامعه فراموش نکند. در طول تاریخ پر فرازو نشیبمان کم از ضربات غربگرایان نوش جان نکرده ایم که الآن ادعای بی تجربگی کنیم.

جهاد هر مجاهد فی سبیل الله این است که تفسیر این جمله که برخی نقل محافلشان شده است( ما باید با جامعه جهانی ارتباط داشته باشیم) را برای مردم از زبان امام المسلمین بیان کنند که فرمودند(جهانی شدن یعنی زیر بار فرهنگی که چند قدرت بزرگ توانسته‌اند بر اقتصاد دنیا، بر سیاست دنیا، بر امنیّت دنیا تحمیل بکنند [رفتن‌]؛ زیر بار این سیاست رفتن، در این قالب خود را جا کردن؛ این معنای جهانی شدن از نظر آنها است. وقتی میگویند جهانی بشوید، وقتی میگویند وارد خانواده‌ی جهانی بشوید معنایش این است؛ این همان وابستگی است، فرقی نمیکند)

اینان کسانی هستند که مشاورانشان در کتابهای خود عوامل عقب افتادگی ایران را اینگونه برمیشمارند( یکی از عوامل عقب افتادگی همین است که شما اعتماد به آمریکائی ها ندارید....راه پیشرفت این است که فرهنگ و سیاست خود را تغییر دهید. مبادا دست به ترکیب آمریکا بزنید.اگر ایرادی هم هست از ماست و ما باید دست از اسلام بکشیم... یکی از موانع پیشرفت ما همین انقلاب است و اصلا ذات انقلاب عاملی شده است برای عدم پیشرفت)( محمود سریع القلم کتاب ایران و جهانی شدن، چالش ها و راهکارها)

ارسال نظرات