استفاده از ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز میدان آذربایجان

شهردار تبریز در نشست بررسی نحوه طراحی و اجرای فضای سبز میدان آذربایجان، بر استفاده از طرح های خلاقانه در طراحی فضای سبز این میدان، تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۵۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با اشاره به نقش و اهمیت فضای سبز در زیبایی تقاطع غیرهمسطح میدان آذربایجان، تاکید کرد: در بیشتر کشورها فضای سبز جزء جدانشدنی برنامه ریزی های شهری بوده و به عنوان ریه ‌های تنفسی شهرنشینان قلمداد می شود، به همین علت نیز، فقدان آن به معنی عدم وجود زیبایی و سلامت و تندرستی در شهرهاست.

وی فضای سبز شهری را به عنوان بخش جاندار محیط شهری و مکمل بخش بی‌جان شهر(ساختار کالبدی شهر) خواند و خاطر نشان کرد: پایداری شهری و کمیت، کیفیت و بازدهی روانی، اجتماعی و اکولوژیکی فضاهای سبز شهری از آثار طراحی و برنامه ریزی مناسب شهری است که باید با تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران مربوطه در طراحی فضای سبز میدان آذربایجان در مسیر تحقق آنها اقدام شود.

نجفی با توجه به پیش بینی های صورت گرفته برای فضای سبز میدان آذربایجان و تاکید بر نحوه انتخاب درختان و عناصر مربوطه در طراحی میدان، اظهار داشت: کاشت انواع درخت و درختچه و چمنکاری فضاهای دور میدان در کنار ساخت دو جزیره بزرگ گل با نظارت مهندسین فضای سبز شهرداری تبریز اجرا می شود.

وی بیان داشت: تقاطع غیرهمسطح میدان آذربایجان به عنوان یکی از طرح ‌های مهم ترافیکی شهر در کاهش بار ترافیکی میدان که در هر ساعت 12 هزار خودرو وارد محدوده آن می شود، نقش بسزائی ایفا خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه فضای سبز این میدان نیز در ایجاد آرامش بصری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از المان تبریز 2018 را در طراحی فضای سبز میدان آذربایجان خواستار شد .

صادق نجفی با قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه چهار در پیشرفت 70 درصدی طرح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، اظهار امیدواری کرد: طراحی، عملیات خاکبرداری، جابجایی تاسیسات، اجرای لوله کشی جهت آبیاری مکانیزه و اجرای طرح در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار