مهندس عسگری گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات واحد های صنعتی را عدم تخصیص اعتبار مناسب دانست و گفت : در صورت عدم تصویب بودجه لازم برای برخی دیگر از صنایع ، شرکت های مهندسی به تاریخ می پیوندد.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۱۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس عسگری به نقل از روابط عمومی بسیج مهندسین صنعتی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پایش و عارضه یابی صنعتی در استان اظهار داشت: در استان مازندران 27 ناحیه وشهرک صنعتی وجود دارد که 3636 واحد صنعتی را در دل خود جای داده است.

هادی عسگری با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین استان مازندران در سال 80 براساس فرمان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تخصصی شدن اقشار مختلف بسیج، تشکیل شد٬ گفت: این سازمان در نیمه دوم سال 93به 3 قسمت بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ٬صنعت و معدن٬ عمران و معماری تفکیک شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت‌ و معدن مازندران ضمن بیان اینکه  اردوهای جهادی صنعتی با هدف شناسایی و عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه فعال استان در حال برگزاری است، گفت: تاکنون 100 نفر از مهندسان بسیجی با این اردوها در حال همکاری هستند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان مارندران در ادامه افزود: پنج گروه جهادی و 11 کانون مصوب شده ، به بررسی عارضه یابی و پایش صنعتی در استان پرداخته اند که براساس اطلاعات اولیه 529 واحد صنعتی راکد می باشد و از این تعداد نیز شش واحد عارضه یابی شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که اکثر صنایع استان در چه زمینه ای فعالیت میکنند تصریح کرد:با توجه به اینکه استان مازندران یکی از قطب های مهم در زمینه کشاورزی و دامداری محسوب می شود ، در تولید مواد لبنی و مواد غذایی بیشترین درصد مشارکت را دارند.

عسگری  درباره برنامه ها ی دیگری که از سوی این  سازمان انجام شده است اظهارداشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین بسیج مهندسین با شرکت شهرک های صنعتی استان و همینطور جذب 3400 نفز از مهندسان  و افتتاح پایکاه بسیج اداره صنعت و معدن  تجارت استان از دیگر فعالیت های سازمان  محسوب می شود .

رئیس سازمان بسیج مهندیسن صنعتی استان بیان داشت :مهمترین اقدام و عملکرد برای سال جاری ،  250 واحد صنعتی برای عارضه یابی انجام دهیم  اما متاسفانه بانک به دلیل عدم حمایت  از صنعت ، روز به روز برصنایع  ورشکسته افزوده می شود  وتعداد واحد های راکد افزایش می یابد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنعتی و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی به جز کشاورزی و عمران جامعه هدف ما هستند٬ افزود: تاکنون 17کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن در استان مازندران راه‌اندازی شد.

ارسال نظرات