رئیس جمهور گفت: برخی معتقدند که دولت تدبیر و امید چشم به کشورهای خارجی دوخته است ما توانستیم با تلاش دولتمردان تورم ۴۰ درصدی را به ۱۵ درصد برسانیم؛ این کجا نشان از نگاه این دولت به کشورهای خارجی دارد.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۰۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در دیدار با مردم شهرستان خمین در ورزشگاه شهید مطهری این شهرستان با اشاره به اینکه این شهرستان زادگاه حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: این شهرستان به دلیل شخصیت بالای امام(ره) جایگاه ویژه ای را در سراسر جهان پیدا کرده است.

وی افزود: امام (ره) نه تنها استقلال واقعی را به ایران برگرداند بلکه عزت و عظمت را برای مردم به ارمغان آورد؛ امروز فکر و اندیشیده امام(ره) بعد از ۳۸ سال همچنان جاودانه مانده و امروز به الگویی برای سراسر جهان تبدیل شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" مهمترین شعار ما بوده و خواهد بود شعاری که همه انقلاب و نظام در ان خلاصه می شود و ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی از دست برود.

روحانی وحدت حوزه و دانشگاه را دستاورد امام راحل دانست و یادآور شد: اگر امام نبود در ایران چیزی به نام هنر انقلابی و سینمای انقلابی و اسلامی نداشتیم؛ موسیقی و سرود دینی و مذهبی نداشتیم؛ عده ای بودند با همه این ها مخالف بودند حتی اگر جرأت می کردند با دانشگاه ها هم میانه ای نداشتند.

وی افزود: اگر حضرت امام نبود به زنان بها داده نمی شد؛ عده ای با حق رای، اشتغال و تحصیل زنان مخالف بودند و معتقد بودند که زنان فقط وظیفه فرزندآوری دارند، اگرچه وظیفه مادری خطیر است اما امام بود که اسلام را به نقطه اوج در این کشور رساند تا جایی که زنان به راحتی در تظاهرات و رای گیری ها شرکت می کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضرت امام (ره) مقام زن و مادر را را در چارچوب قانون اساسی به نقطه اوج خود رساندند و بانوان با تفکر به روز امام خمینی(ره) جایگاه ویژه ای را در جامعه پیدا کردند؛ حضرت امام خمینی(ره) توانست با رشادت ها و آگاهی خود را ه را برای تولید و صادرات کالای ایرانی به کشورهای دیگر باز کند.

روحانی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) راه را برای نسل جوان، بانوان، پیشرفت و تمدن اسلامی باز کرد؛ اگر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نبود اجازه داده نمی شد 47 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به پای صندوق آرا بیایند؛ این مردم بودند که 98.2 درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در نوفل لو شاتو به همراه تعداد کثیری از بانوان و آقایان در یک خیمه به نماز ایستادند که این نشان از تفکر باز و توجه ویژه ی امام به بانوان بود؛ عده ای از مخالفان امام خمینی که مخالفت حضور بانوان در جامعه بودند، از راه های مختلف می‌خواستند این تفکر امام به اجرا در نیاید که آگاهی و تیزبینی امام راحل اجازه نداد که سیاست های مخالفان عملی شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) به مردم ایران یاد دادند که چگونه با وحدت و اعتماد به نفس ملی در برابر زورگویی های غربی ها بایستند و شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی را سر دهند .

روحانی با اشاره به رهنمودها و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) که در طول تاریخ راه گشای ملت ایران بوده است ادامه داد: هدایت های مقام معظم رهبری توانست شرایطی را فراهم کند که دیپلمات های انقلاب اسلامی توانستند با مذاکرات یک روزه خود در مقابل صدور ۶ قطعنامه ظالم از سوی سازمان ملل علیه ایران ایستادگی و مقاومت از خود نشان دهند .

وی افزود: امروز با تلاش و آگاهی دولتمردان رابطه بانک ها ی ایران اسلامی با بانک های دیگر نقاط جهان برقرار شده است که این رابطه منجر به حذف دلالان اقتصادی و سود ۱۰ درصدی آنان شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت یازدهم درصدد است تا ایران را به جایگاه اصلی خود در جهان برساند؛ گفت: برخی معتقدند که دولت تدبیر و امید چشم به کشورهای خارجی دوخته است ما توانستیم با تلاش دولتمردان تورم ۴۰ درصدی را به ۱۵ درصد برسانیم؛ این کجا نشان از نگاه این دولت به کشورهای خارجی دارد .

روحانی تصریح کرد: امروز در سایه برجام تمامی کشتی های باری در بندرعباس پهلو می گیرند؛ ارتباط بانک مرکزی ایران با بانک های دنیا برقرار شده و دیگر مبالغ به جیب دلالان نمی رسد و برای ما افتخار است.

وی افزود: برای برطرف کردن مشکل بیکاری باید سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود و برای تحقق این موضوع لازم است همه دست به دست هم بدهند و باید از راهنمایی های رهبر در راستای اعتلای اهداف جامعه بهره مند شویم و با اتحاد و همبستگی پرچم ایران را سرافراز نگاه داریم.

روحانی با بیان اینکه روابط با خارج به منظور رونق تولید است، افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته کارخانه ها یکی پس از دیگر از حالت رکود خارج شده اند.

رئیس جمهور با یادآوری این نکته که استان مرکزی و شهرستان خمین استعدادهای خوبی را در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارند ادامه داد: خمین و زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی را باید به زیارتگاه ملی و بین المللی تبدیل کنیم برای این منظور هم بایستی باید زیر ساخت های لازم را برای جذب گردشگر در این شهرستان و استان آماده کنیم.

وی افزود: رونق صنعت توریست و کشاورزی و صنعتی شدن کشاورزی از راهکارهای ایجاد اشتغال در کشور است؛ برای رفع این چالش هم اقدامات در دستور کار دولت قرار دارد؛ باید کشور، استان مرکزی و شهرستان خمین را به نقطه ای برسانیم تا جوانان دیگر دغدغه بیکاری را نداشته باشند.

روحانی با بیان اینکه در کشور نیازمند اینترنت پر سرعت هستیم بیان کرد: راه اندازی شبکه ملی ارتباطات در دستور کار دولت است و در این زمینه زیرساخت هایی را آماده کرده است چراکه برای اینکه بتوانیم در جذب توریست موفق باشیم باید اینترنت پرسرعت را در تمام نقاط شهری و روستایی داشته باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه ملت ایران خود را مرهون خمین می داند و برای رفع مشکلات مردم این شهرستان دولت اقدامات خوبی را به منظور تامین آب آشامیدنی انجام داده است.

وی افزود: اختصاص ۱۴.۸ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم بزرگراه خمین به دلیجان، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای راه اصلی خمین به محلات، اختصاص ۲۲ میلیارد تومان برای راه اندازی بیمارستان جدید از مهمترین تصمیماتی است که برای شهرستان خمین گرفته شده است.

روحانی یادآور شد: دو طرح پتروشیمی و سایپای خمین نیز مورد توجه دولت است و برای راه اندازی این دو واحد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و مسئولین استانی و شهرستانی هم باید پیگیر موضوع باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات