خبرهای داغ:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از حل مشکل خروج از کشور طلبه ها در ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۵۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حمید احمدی گفت: اطلاع رسانی در رابطه با مراسمی که در آن 2 میلیون زائر حضور پیدا می کنند یک الزام بود و به همین خاطر با تدبیر رسانه ملی، رادیو اربعین راه اندازی شد.

وی افزود: هدف از راه اندازی این رادیو، اطلاع رسانی به زائرینی است که قرار است در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی در رابطه با مراسم اربعین اظهارکرد: با وجود اطلاع رسانی وسیع صورت گرفته در خصوص مراسم اربعین در شبکه های مجازی، لازم بود اطلاع رسانی رسمی نیز با همکاری ستاد اربعین در دستور کار قرار می گرفت.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به فعالیت ویژه رادیو اربعین در مواقع بحران تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف راه اندازی رادیو اربعین، اطلاع رسانی به شهروندان در مواقع بحران بود زیرا طی سالیان گذشته حوادث متعددی را در ایام اربعین شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای زائران در ایام اربعین، اطلاع رسانی به آنها کار دشواری بود و رادیو بهترین وسیله ای است که زائران می توانند بدون مشکل به آن دسترسی داشته باشند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور جلوگیری از تبلیغ فرقه های مختلف در میان زائران ایرانی خبرداد و اذعان کرد: طی سالیان گذشته زائران ایرانی نشان داده اند که در مقابل با تبلیغ هر گونه فرقه ایستادگی کرده و مسئولان نیز کاملا هوشمندانه برای هدایت زائران برنامه ریزی کرده اند.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: روحانیون نیز در سراسر مسیر کربلا حاضر خواهند بود و اطلاعات لازم را در اختیار زائران قرار خواهند داد.

وی با اشاره به شرکت روحانیون در مراسم پیاده روی اربعین اظهارکرد: سال گذشته بیش از 10 هزار روحانی ایرانی در مراسم اربعین در کربلا حاضر شده و امسال نیز همین تعداد روحانی در مراسم حاضر خواهند شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از آموزش هزار و 100 روحانی مبلغ برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبرداد و گفت: علاوه بر 10 هزار روحانی که قرار است در مراسم راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند هزار و 100 روحانی نیز آموزش های لازم را دریافت کرده و به عنوان مبلغ فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: تمام این مبلغان به صورت افتخاری در مراسم اربعین حاضر شده و به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستادی ویژه برای خروج آسان روحانیون از کشور به منظور حضور در کشور عراق خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستادی به منظور تسهیل در امر دریافت ویزای روحانیون تشکیل شده و طلبه هایی که به هر دلیل با مشکل سربازی مواجه باشند می توانند با مراجعه به این ستاد مراحل خروج از کشور خود را به آسانی طی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها