خبرهای داغ:
اقدامات تلافی‌جویانه یمنی‌ها/
موشک‌های بالستیک نیروهای یمنی یک پادگان گارد ملی سعودی را منهدم کرده و به یک پایگاه نظامی در منطقۀ نجران در جنوب غربی عربستان به شدت آسیب زده‌‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۵۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه اینترنتی شبکۀ عرب‌زبان المسیره یکشنبه (2 آبان) گزارش داد این حملۀ تلافی‌جویانه با حمایت رزمندگان جنبش انصارالله حوثی صورت گرفت.

 

ارتش یمن و مبارزان حوثی پیشتر محل تجمع مزدوران سعودی در منطقۀ کهبوب در استان لحج را هدف قرار داده بودند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

 

یکی دیگر از مقرهای مزدوران سعودی در منطقۀ جیزان در جنوب غرب عربستان نیز هدف حملات مشابه قرار گرفت.

 

چنین حملاتی بخشی از اقدامات تلافی‌جویانۀ یمنی‌ها در برابر تجاوز بی‌رحمانۀ سعودی‌ها به این کشور به شمار می‌رود.

 

در همین حال، جنگنده‌های سعودی تنها یک روز پس از پایان آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل در یمن، حملات هوایی بی‌امان خود به این کشور را تشدید کرده‌اند.

 

در بمباران منطقۀ باقم در استان صعدۀ یمن، که با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای صورت گرفت، نیز دست‌کم 6 غیرنظامی ازجمله چند کودک کشته شدند.

 

در حملات هوایی عربستان همچنین تأسیسات غیرنظامی در مناطقی از صنعا، پایتخت یمن، و یک مرکز ذخیره‌سازی آب در شهر بندری حدیده در غرب این کشور هدف قرار گرفت.

 

استان‌های تعز و حجه هم هدف بمباران هوایی عربستان قرار گرفت.

 

آتش‌بس 72 ساعته در یمن به رغم درخواست‌های اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل برای تمدید آن، شنبه (1 آبان) به پایان رسید. این آتش‌بس به میانجی‌گری سازمان ملل و با هدف امدادرسانی به خانواده‌هایی که در مناطق جنگی یمن گرفتار شده‌اند، برقرار شده بود.

 

عربستان از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده‌است.

 

سازمان ملل 9 شهریور اعلام کرد از زمان آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن، بیش از 10 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها