خبرهای داغ:
استاندار قم در پیامی گفت: پذیرش این واقعیت مهم که زندگی بشر همواره با تهدید و خطر مواجه است، پدافند غیرعامل را به یک اصل مهم، حیاتی و بسیار تعیین کننده تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۲۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل پیام سید مهدی صادقی به شرح زیر است:

آمادگی در برابر تهدید، ضرورت عقلی انکارناپذیر و برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است، رصد پیوسته توطئه های دشمن و بیداری و آماده باش دائمی در مقابل خطرات تهدید کننده حیات جامعه، مبحث مهمی است که اهتمام به آن حتی در هنگام صلح و آرامش نیز توصیه شده است.

تجربه تاریخی نشان می دهد که کم توجهی، غفلت، سستی و سهل انگاری در قبال آفت ها و آسیب های تهدید زا، می تواند لطمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و به قیمت تاراج دستاوردهای مادی و معنوی یک کشور و ملت تمام شود.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه تدابیر دفاعی به منظور نیل به اهداف متعالی نظام و افزایش ضریب پایداری ملی، راهبرد مهمی است که در قالب پدافند غیرعامل پیگیری می شود.

همزمان با گسترش روزافزون تهدیدات و تغییر شکل و ماهیت خطرات دشمن، بحث پدافند غیرعامل هم در کشور ما جدی تر شده و در سال های اخیر اقدام ها و برنامه های اثربخش بسیار خوبی در جهت صیانت از سرمایه های انسانی و مادی ایران اسلامی و ارتقای امنیت همه جانبه کشور در عرصه های هشت گانه پدافند غیرعامل طراحی و عملیاتی شده است.

نام گذاری ایامی به عنوان هفته پدافند غیر عامل، فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و تلاش برای عمومی ساختن مبحث مهم و کلیدی پدافند غیر عامل است که امیدوارم با همکاری نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ها زمینه تحقق این مهم در کشور فراهم شود.

هشتم آبان ماه سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تاسیس سازمان پدافند غیرعامل است.
ارسال نظرات