نوروز علی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود گفت: اربعین زمینه ساز ظهور است و در ظهور، امام زمان(عج) خودشان را بوسیله امام حسین(ع) معرفی می کند و اینکه حسین کیست؟ باید از همین اربعین حسینی شناسانده شود به دنیا و ما هم در این شناساندن نقش داریم.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۱۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباسعلی نوروز علی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در ستاد مرکزی اربعین شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به هدف از برگزاری این نشست اظهار کرد: تشریح و تبیین مسائل مربوط به ستاد اربعین با استفاده از پتانسیل عظیم و گسترده مردمی و روند شکل گیری ستاد اربعین از اهداف برگزاری این نشست است.

وی افزود: بعد از سقوط رژیم بعث عراق زمینه حضور و تشرف به عتبات عالیات و اربعین فراهم شد و هر سال بر این سیل مشتاقان اضافه شد تا اینکه به یک حرکت عظیم و بین المللی تبدیل شده استو هر ساله 20 تا 27 میلیون نفر در ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند که از ایران اسلامی نیز هجم قابل توجهی اعزام می شوند.

نوروزعلی خاطر نشان کرد: اهمیت و حساسیت موضوع اربعین هم برای دشمنان اسلام امروز بیشتر شده و هم برای نظام و نظر رهبری معظم انقلاب و سیاست های نظام هم بر این مبنا برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به سیاست های نظام در موضوع اربعین تصریح کرد: به منظور کمک به مردم و دولت عراق و پیشگیری از تهدیدات سیاسی و فرهنگی که این حرکت عظیم را به مخاطره می اندازد و مدیریت جذیان به نفع اسلام از سیاست های نظام در ورود به بحث اربعین است و باید ایران اسلامی در این زمینه فعال تر باشد.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اربعین شهرستان شاهرود بیان کرد: اثرگذاری و نقش آفرینی و حضور فعال لازمه اش سازکار قانونی مدون و تصمیم گیری واحد است که ستادهای اربعین در سطح کشور با توجه به سلسله مراتب استانی و شهرستان شکل گرفته است.

وی با اشاره به ستاد اربعین و ماموریت آن گفت: برپایی موکب در کشور عراق به منظور تسهیل در امور تغذیه و اسکان و ایاب و ذهاب زائران از ماموریت های ستاد اربعین است که زیر مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات و به صورت دو بخش حاکمیتی و مردمی تشکیل شده است.

نوروزعلی عنوان کرد: در موضوع حاکمیتی امام جمعه به عنوان رئیس و فرماندار جانشسن و فرمانده سپاه دبیر این ستاد هستند و در بخش مردمی با محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات که از سالهای قبل در شهرستان ها فعال بوده اداره می شود.

وی ادامه داد: قسمت حاکمیتی ستاد وظیفه پشتیبانی و حمایت است و البته نباید از امکانات دولتی استفاده شود و دوم قسمت مردمی است که وظیفه جمع آوری وجوهات مالی یا تجهیزات و خوراکی که استفاده می شود انجام می پذیرد.

نوروزی علی با اشاره به اطلاع رسانی دقیق و هدفمند به تمام اقشار برای کمک به ستاد بیان کرد: رسانه ها با توجه به نقش آفرینی و جایگاه مردمی خوبی که دارند می توانند نقش مهمی را در جهت تبیین و تشریح مفهومی این حرکت و تهیج مردم و فضاسازی مناسب برای جلب وجوهات مردمی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با اقشار تاثیرگذار شهرستان توسط ستاد اربعین گفت: اربعین زمینه ساز ظهور است و در ظهور، امام زمان(عج) خودشان را بوسیله امام حسین(ع) معرفی می کند و اینکه حسین کیست؟ باید از همین اربعین حسینی شناسانده شود به دنیا و ما هم در این شناساندن نقش داریم.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به شماره حساب های جمع آوری کمک های نقدی در شهرستان های شاهرود و میامی اظهار کرد: شماره حساب 0110809463003 نزد بانک ملی و شماره حساب 5915515595 بانک ملت به نام ستاد مرکزی اربعین شهرستان های شاهرود و میامی آماده دریافت کمک های نقدی مردم هستند و ستاد مرکزی اربعین شهرستان واقع در خیابان 22 بهمن روبروی اداره برق درب شرقی اداره پست شهرستان شاهرود و پایگاه های بسیج و مساجد و حسینیه های شهرستان آماده دریافت کمک های غیرنقدی امت حسینی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها