دومین گروه از کاروان دانش‌آموزی راهیان نور شهرستان محمودآباد عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۹۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در این مراسم گفت: اعزام شما دانش‌آموزان به مناطق جنگی به این منظور است که از آنها مردهای جنگی، مقاومت و ایثار بسازد.

160 دانش‌آموزان پسر مدارس محمودآباد شامل دبیرستان علامه حلی، شاهد، مدرسه نمونه علامه حسن‌زاده اهلم و هنرستان شهید کلانتری و 20 نفر از همراهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

محمد رضایی با بیان اینکه شما به سرزمینی می‎روید که زمانی هم‌سن و سال‌های شما آنجا دلاوری‎ها و رشادت‎ها داشتند، افزود: شما به سرزمینی پا می‎گذارید که هر گوشه‌اش و هر وجب از خاکش خون شهیدی ریخته شده است و شما باید به آنها احترام بگذارید.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد خاطر نشان کرد: شما دانش‌آموزان سعی کنید چند روزی را مثل بسیجیان زمان دفاع مقدس زندگی کنید و با سختی‌های احتمالی کنار بیایید و خودتان را همچون شرایط جنگی برای کشور آماده کنید.

 مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد نیز درباره هدف اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور گفت: همانطوری که از اسم راهیان نور پیداست واقعا کسانی که اعزام می‎شوند به سرزمینی که خون شهیدان در آن مناطق ریخته شده است و عمل دفاع جانانه رزمندگان اسلام بود، آنجا واقعاً جایگاه نور است، نور ایمان، نور ایثار، نور فداکاری، نور عمل به قرآن کریم و دفاع از ارزش‎های الهی در آنجا می‎تابد بر دل‌هایی که زندگی روزمره خود را رها می‎کنند و دست به یک هجرت می‎زنند.

حجت‌الاسلام حسین حاجی‌پور افزود: این افراد می‎روند در سرزمینی که جوانان این مرز و بوم به فرمان امام بزرگوارمان خون‌شان ریخته شده و جان‌شان را فدای حفظ اسلام، قرآن، میهن اسلامی کردند و وقتی جوانان امروزی می‎روند و آن صحنه‌ها را می‌‎بینند به یاد آن رشادت‌ها و ایثار و فداکاری می‌افتند و این یکی از اهداف این کاروان‌های راهیان نور است.

وی تصریح کرد: اهداف راهیان نور نسل جدید ما را با آن اهداف و آرمان‌های نسل گذشته انقلاب آشنا می‎کند و این پیوند نسل‌ها با این هدایت‌گری و پیروی از امام و شهدا برقرار می‎شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد اظهار کرد: ترغیب جوانان برای رفتن به اردوهای راهیان نور تبلیغات میدانی است که توسط رسانه‌ها انجام می‎شود و جوانانی که رفتند و آن صحنه‌ها را دیدند و وقتی بازگشتند و مسائل آنجا را مطرح می‎کنند باعث ترغیب دیگران می‎شود و همچنین معلمان و بسیج دانش‌آموزی در ترغیب و تشویق جوانان در رفتن و دیدن چنین مناطقی موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تبیین این مسأله که اگر یک جوان همراه یک گروه حرکت کنند و بتوانند سه تا چهار روز از خانه و زندگی خود دست بردارند و بروند این خودش یک بحث اجتماعی شدن و مسؤولیت‌پذیری است که یک جوان به آن نیاز دارد و برای تکمیل مستقل شدن و ارتقای شخصیت خودش و اینکه بتواند تصمیم بگیرد که بتواند هجرت کند و بتواند جهاد کند و قدر این افراد را که برای این مملکت زحمت کشیدند را بداند.

حاجی‌پور اظهار کرد: این آثاری است که هر انسان عاقلی با کمی فکر می‎تواند ببیند که این به نفع خودش و مملکت و امنیت این جامعه است و آنهایی که مخالفت می‎کنند یا نمی‎دانند و نادان هستند و یا اینکه مغرض هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد در پایان گفت: دور تا دور کشور را ببیند هیچ وقت مانع رفتن جوانان برای دیدن رشادت‌های رزمندگان در مناطق عملیاتی نمی‌شود چون این کار یک نوع علم‌آموزی و آگاهی است.

در پایان دانش‌آموزان با هدایت مسؤولان از زیر دروازه قرآن گذشتند و با دعاهای خانواده‎ها به سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها