جانشین معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین: برای اولین بار در کشور، رزمایش دفاع از کوی و برزن در استان مرکزی و شهرستان ساوه شبانه انجام می شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۷۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، کاظم زبیدانی جانشین معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور در جلسه هماهنگی اجرای رزمایش کوی و برزن ساوه گفت: برای اولین بار در کشور، رزمایش دفاع از کوی و برزن در استان مرکزی و شهرستان ساوه شبانه انجام می شود.
وی افزود: با توجه به نوع تهدیدات جدید مانندگروه های تکفیری که شبانه در عراق و سوریه عملیات می کنند این رزمایش طراحی می شود.
زبیدانی بیان کرد: تاکتیک دشمن تغییر کرده و دفاع نیز باید تغییر کند، در شرایط جنگ نسل چهارم هستیم. در این نوع جنگ استکبار جهانی به طور مستقیم وارد جنگ نمی شود و با ایجاد اختلاف بین کشورها به دنبال بهره‌برداری از تفرقه و شکاف ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تجربه افغانستان ، عراق و سوریه رزمایش باید متناسب با روش های دشمن باشد و تغییر رزمایش در این نوع جنگ نیز ضروری است که صرفا جنبه نظامی نیست.
جانشین معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه اجرای این رزمایش برای کل کشور ابلاغ شده است ،اظهار کرد: در حال حاضر در هشت استان کشور این رزمایش اجرا شده و تا پایان سال در تمامی استان‌های کشور برگزار می شود.
وی افزود: در این جنگ مرز خاصی برای ورود دشمن وجود ندارد بلکه حضورشان در همه جای کشور مشهود است برای همین خاطر رزمایش دفاع از کوی و برزن در تمامی نقاط کشور با محوریت بسیج اجرا می‌شود تا آمادگی مقابله با چنین جنگی کسب شود.
زبیدانی با اشاره به وجود قطب صنعتی در ساوه و نزدیکی به پایتخت، برگزاری این رزمایش را برای رفع یک محور تهدید برای مرکز کشور مهم دانست.
آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان ضروری است
محمد بهاروند فرماندار ساوه نیز در این جلسه گفت : با توجه به انتظار دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی از روزنه های مختلف، آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان ضروری است.
وی افزود: ساوه با توجه به قرار داشتن در شاهراه مواصلاتی و قطب صنعتی به کشور از اهمیت ویژه برخوردار است.
بهاروند بیان کرد: همه ادارات باید با تمام توان علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در اجرای این رزمایش تلاش کنند، تا زمانی که در کشور ما فرهنگ بسیجی وجود دارد و این فرهنگ در جامعه تبیین شده است کشور ما در مقابل تمامی توطئه‌ها ایستاده و پیروز می شود.
۲۹ و ۳۰ مهر ماه رزمایش دفاع از کوی برزن در ساوه برگزار می شود
سرهنگ پاسدار مجید احمدجعفری فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز با یادآوری ۲۹ و ۳۰ مهر ماه به عنوان ایام رزمایش دفاع از کوی برزن در ساوه گفت: این رزمایش با حضور گردان های بیت‌المقدس، شهدای مدافع حرم و واکنش سریع با هدف کسب آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با تهدیدات و حوادث احتمالی برگزار می شود.
 وی حفظ و انسجام نیروهای بسیجی، تمرین دفاع از شهر در مقابل تهاجم دشمن فرضی و تقویت بنیه دفاعی شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.
احمدجعفری بیان کرد: تمرین تاکتیک کمین و ضدکمین، آرام‌سازی و مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات، کنترل معابر شهر و حفاظت از مکان‌های مهم که همگی تحت پوشش پدافند غیرعامل هستند در این رزمایش اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل باعث افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری ملی و کمک به عادی سازی زندگی و همچنین کمک به مدیریت در برابر حملات نظامی و غیرنظامی می شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات