مسئول گروه جهادی فاطر گفت: گروه جهادی فاطر در عرصه اقتصاد مقاومتی ظرفیت های منطقه را بررسی می کند تا چه طرحی انجام دهیم که از نظر هزینه به صرفه تر باشد.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۲۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

مصطفی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، در خصوص فعالیت های گروه جهادی فاطر اظهار کرد: این گروه جهادی از سال 94 اولین پروژه خارج از استان خود را در بخش هشجین شهر خلخال استان اردبیل آغاز کرد و ساخت یک باب مدرسه در طی ۴۰ روز را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: من از سال 89 به فعالیت های جهادی مشغول هستم و در سال 92 به صورت مستقل گروه جهادی تاسیس کردیم.

وی افزود: اولین گروه، گروه جهادی منتظران ظهور بود که بعد از یک سال فعالیت آبرسانی در مناطق محروم مورد توجه سازمان بسیج دانشجویی استان قرار گرفت و به عنوان گروه جهادی در عرصه شناسی برتر در استان از ما تقدیر شد.

مسئول گروه جهادی فاطر گفت: در سال دوم گروه جهادی فاطر را تاسیس کردیم که به صورت متمرکز فعالیت می کند.

امیریان ادامه داد: من رفتن به اردوی جهادی را از زمان دانش آموزی آغاز کردم، وقتی در زمان دانش آموزی عضو بسیج دانش آموزی بودم، فعالیت در اردوهای جهادی را آغاز کردیم و رنگ آمیزی کردن مدارس استارت کار و فعالیت بود.

وی در ادامه گفت: گروه ۲۵ نفره فاطر از سال 94 اولین پروژه خارج از استان را آغاز خود را در بخش هشجین شهر خلخال استان اردبیل آغاز کرد و ساخت یک باب مدرسه طی 40 روز را بر عهده داشت.

مسئول گروه جهادی فاطر تصریح کرد: این گروه جهادی در منطقه خاصی فعالیت نمی کند؛ به طور مثال یکی از برنامه های این گروه در ایام اربعین است که حدود 30 نفر در موکبی که دائر می کنیم با هزینه خود و کمک های مردمی به فعالیت و ارائه خدمات به زائرین اربعین می پردازیم.

امیریان افزود: هدف گروه جهادی فاطر محرومیت زدایی است و در این راستا امیدواریم ساخت ۳۰۰۰ خانه محروم در استان گیلان که طرح کمیته امداد و سپاه است و همچنین ۸۰ خانه محروم در شهر تالش را ساخته و تحویل دهیم تا هیچ خانواده ای در سختی زندگی نکند.

وی در خصوص عرصه های فعالیت این گروه جهادی بیان داشت: گروه جهادی فاطر در عرصه های عمرانی و ساخت و ساز، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و فرهنگی به ارائه خدمات می پردازد.

مسئول گروه جهادی فاطر تصریح کرد: در عرصه پزشکی، کادر پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ما را در ارائه خدمات جهادی یاری می رسانند و در صورت درخواست، با ما به مناطق محروم اعزام می شوند.

امیریان گفت: گروه جهادی فاطر در عرصه اقتصاد مقاومتی ظرفیت های منطقه را بررسی می کند تا چه طرحی انجام دهیم که از نظر هزینه به صرفه تر باشد، به طور مثال در حوزه اقتصاد مقاومتی در منطقه ای از خلخال که سال پیش اعزام شده بودیم، طبق خاک شناسی که در آن منطقه صورت گرفت کشت زعفران را آغاز کردیم.

وی بیان داشت: هر منطقه ای که می رویم، سعی می کنیم از اهالی آن منطقه یک گروه جهادی تشکیل دهیم تا وقتی ما از آن منطقه خارج می شویم خودشان یک گروه جهادی داشته باشند.

مسئول گروه جهادی فاطر تصریح کرد: طی ۲۰ روز فعالیت در منطقه هشجین اهالی فکر می کردند ما در قبال کارهایی که انجام می دهیم، حقوق می گیریم و بعد از دیدن فعالیت ها و تحویل دادن پروژه در کمترین بازه زمانی متوجه اقدامات جهادی ما شدند.

امیریان بیان داشت: در سال ۹۳ پروژه آبرسانی از بالای کوه را در برنامه کاری داشتیم که طی عملیات عمرانی آب را از بالای کوه پایین آورده و به روستا انتقال دادیم که اهالی روستا ما را در این کار یاری رساندند و پروژه ای که ۶۰میلیون هزینه در بر داشت را با شش میلیون به سرانجام رساندیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به گروه های جهادی دید مثبت داشته باشیم، ادامه داد: متاسفانه اعتماد به گروه های جهادی کم است و این موضوع گروه ها و بچه های جهادی را اذیت می کند؛ در راستای این عدم اعتماد اداره ها کارهای عمرانی خود را به صورت پیمان کاری به بیرون می دهند.

مسئول گروه جهادی فاطر تصریح کرد: تبلیغات برای گروه های جهادی ضعیف است، باید تدابیری اندیشیده شود و فعالیت های جهادی دیده شوند.

ارسال نظرات