رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: روحانیون و علمای دینی وارثان رسول‌الله(ص) هستند و باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند و مسلمانان باید فتنه تکفیر و رواج بی‌دینی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۲۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام احمد واعظی در جمع روحانیون و طلاب کردستانی در سنندج اظهار کرد: در این برهه زمانی دو فتنه جهان بشریت را تهدید می‌کند که یکی از آن‌ها فتنه بی‌دینی و موج ضد دینی در جهان است.

وی افزود: زمانی در کشورهای غربی شاهد وجود اعتقادات دینی در بین اقشار مختلف مردم بودیم و افراد و گروه‌های ضددین در اقلیت بودند اما هم‌اکنون این امر برعکس شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کشورهای غربی با استفاده از تمام ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای خویش به دنبال رواج بی‌دینی در سایر نقاط دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی هستند و در این راستا نیز باید علما و روحانیون به عنوان هادیان مردم به ایفای نقش بپردازند و در مقابل این توطئه‌ها روشنگری کنند.

واعظی افزود: جایگاه علما در جامعه ویژه است و بار مسوولیت آن‌ها سنگین است.

وی اظهار داشت: یکی از پیش شرط‌های لازم برای اینکه یک عالم دینی وارث رسول‌الله(ص) باشد این است که عالم به زمان باشد و ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه را به خوبی رصد کند.

واعظی افزود: فتنه دیگری که همه جهانیان را تهدید می‌کند از سوی جریان‌های تندرو و تکفیری است که به صورت ویژه جهان اسلام و مسلمانان را مورد هجمه قرار داده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توطئه‌ها و جنایات گروه‌های تکفیری قلب مطهر پیامبر(ص) را به درد آورده است و موجب نگرانی همه مسلمانان شده است.

واعظی ضمن تأکید بر اتحاد و انسجام پیروان مذاهب مختلف اسلامی در برابر جریان‌های تکفیری اظهار کرد: ما با علمای اهل کتاب نیز مشترکاتی داریم چه برسد به علمای جهان اسلام لذا باید با برپایی نشست‌ها و تبادل نظر بین علما و صاحب‌نظران اسلامی زمینه را برای تقریب و وحدت بین صفوف مسلمین فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما می خواهیم که به عنوان یک عالم دینی مردم را به امور نیک رهنمون کنیم باید نسبت به مسائل مختلف جامعه احساس مسئولیت نماییم و از همه ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای برای تعالی اخلاقی، اعتقادی و دینی در جامعه بهره بگیریم.

واعظی اظهار داشت: مردم کردستان چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در برهه کنونی که در برابر جریان‌های تکفیری و تندرو ایستادگی کرده‌اند به نوعی رشادت‌ و پیش‌گامی خود را به همه ایرانیان نشان داده‌اند و ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حد توان خود برای کمک به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی روحانیون و طلاب کردستان اقدام خواهد کرد.


ارسال نظرات