سردار نصرت الله سیف گفت: تعداد گردان های بسیج از ۵۰۰ گردان در سال ۹۱ به بیش از ۲۰۰۰ گردان در سال جاری افزایش یافته که به حول و قوه الهی آمادگی اجرای رزمایش کلیه گردان ها در سال جاری وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۱۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار نصرت الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج بمناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز برگزاری رزمایش های الی بیت المقدس در سال جاری، با پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به گفتگوی تفصیلی نشسته که متن آن در ذیل آمده است.

 

با توجه به این که در هفته دفاع مقدس قرار داریم، خواهشمند است ابتدا در ارتباط با این هفته نکاتی را مطرح بفرمایید؟

هشت سال دفاع مقدس، حماسه ای بی بدیل از نقش آفرینی های فرزندان ملّت غیور و خداجوی انقلاب اسلامی است که با بصیرت الهی و شعور سیاسی و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دست نشانده استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل ایستادگی کردند و پیروزی های بزرگ و عزت مندانه ای را رقم زدند، لذا حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و ملی است، زیرا آرمان‌های جمهوری اسلامی در عدالت، استقلال، آزادی، كرامت انسان، حفظ ارزش های انقلاب، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، دفاع از مظلومین عالم به خصوص جهان اسلام و استكبار ستیزی تعریف و تبیین شده است. بنده نیز به نوبه ی خود ضمن گرامیداشت این ایام همواره  نسخه شفا بخش ملت های آزاده ای چون ایران را حفظ و نشر ارزش های پیش گفته می دانم و خود و بسیجیان عزیز ایران اسلامی را به حراست و پاسداری از این ارزش ها دعوت   می کنم.

با توجه به مطالب پیش گفته، برای رسیدن به این اهداف اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود را تشریح نمایید؟

حفظ ظرفیت بقای انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و كمك به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه كارانه‌ی پاسداران و بسیجیان عزیز از انقلاب اسلامی است، سپاه و بسیج به سهم خود مراقب و پاسدار این آرمان ها به منزله مرزهای فكری، اعتقادی و سیاسی است و دائماً در حال برجسته كردن این مرزها متناسب با مقتضیات هر زمان می‌باشد. امروز هندسه‌ی انقلاب اسلامی عظیم تر شده و مرزهای آن گسترش یافته است، جامعه‌ی انقلاب اسلامی، بین‌المللی و قدرت انقلاب، جهانی شده است و برای استحكام ماهیت انقلاب اسلامی و تأثیر بر تلاش‌های دشمنان برای  مقابله با آن، هاضمه‌ی انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران هایی بوده كه به آن تحمیل شده است؛ ((چه جنگ، چه ترورها، چه تحریم‌ها، چه فتنه ۸۸ و چه تحولات سیاسی)) اما تاریخ انقلاب نشان می‌دهد هركس به دنبال استحاله نظام و توقف انقلاب اسلامی بوده، ماهیت انقلاب اسلامی او را مضمحل و بی اعتبار كرده است. انقلاب اسلامی شرایط سخت و دشواری را تجربه كرده‌است، سِرّ عبور انقلاب از این شرایط سخت همین روح انقلابی گری مردم بوده است كه با پرچمداری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توانسته است بر عظیم ترین قدرت‌های تاریخ غلبه كند. در عین حال نباید از نظر دور داشت كه همواره نفوذ آمریكا در كشورهای مختلف از مسیر جریان سازان معارض غرب‌گرا عبور كرده است و این استراتژی را آمریكا در مورد ما نیز دنبال می‌كند. بنا به تدبیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) که فرمودند؛ ((ما در این ضربه نهایی به آمریکا چه نقشی خواهیم داشت؟ من می گویم باید شما نیروهای مسلح آمادگی هایتان را بالا ببرید و به صد در صد برسانید، نقاط آسیب پذیر را شناسایی و همه راهکارهای دشمن را تشخیص دهید)) سال هاست که با فرض جنگ گسترده با آمریكا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ی ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آن كه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیك آماده باشیم برای گزینه‌ی نظامی آماده شده‌ایم. ما از جنگ استقبال نمی‌كنیم، اما به گزینه‌ی نظامی اگر پیش آید، مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یك فرصت نگاه می‌كنیم و آمریكا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بكند. فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) نیز با توجه به شناخت دشمن همواره این مسئله را گوشزد نموده و از مسئولین کشور خواسته اند که مراقب اوضاع بوده و هیچگاه به آمریکایی ها که دشمن اصلی جمهوری اسلامی است اطمینان نکنند.کشورهای متخاصم همواره تهدیدات خود را علیه کشورمان تکرار می کنند، اما به دلیل اینکه نمی خواهند خود مستقیماً وارد عمل شوند و تهدیدات علیه کشور را عملی سازند، گروه های مخالف داخل کشور از جمله اشرار و قاچاقچیان مسلح، فرقه های ضاله وهابیت، گروه های تکفیری-صهیونیستی را شناسایی نموده و برای اهداف شوم خود جذب و سازماندهی می نمایند. برخی کشورهای عربی منطقه نیز در این امر با آمریکایی ها همسو و هماهنگ شده و تأمین بخشی از هزینه ها را به عهده گرفته اند.

لذا به منظور جلوگیری از این اهداف شوم دشمن، نیروهای مردمی سازماندهی شده در گردان های بیت المقدس و کوثر بسیج با طی کردن آموزش های نوین رزمی متناسب با این تهدیدات و هر نوع تهدید بالقوه متصور خود را برای دفاعی جانانه و پایدار برای مأموریت های محوله همراه با دیگر قوا آماده می نمایند.

 در خصوص این آموزش ها که می فرمایید با توجه به شرایط جهانی و مخصوصاً شرایط خاص منطقه چه برنامه ریزی و اقداماتی صورت گرفته ؟

 تلاش ما این بوده است به جز آموزش های عمومی و کلاسیک، آموزش بسیجیان را به سمت این تاکتیک ها و موضوعات روز هدایت کنیم و برای تحقق این امر با بررسی ها و نشست های تخصصی، سرفصل های آموزشی متناسب با این موضوعات را در فراخوانی ها و تمرینات بسیجیان عزیز پیش بینی کردیم، همچنین متون و کتب آموزشی تخصصی و به روز در زمینه های گفته شده را در بخش تئوری فراهم نموده ایم .

در بخش عملی نیز موضوع سلسله رزمایش های الی بیت المقدس بسیج را که همه ساله از سال ۹۰  بمنظور ارتقاء توانمندی های رزمی بسیجیان اجرا می گردد در سال ۹۵ به سمت کیفی سازی و اجرای رزمایش هایی در ابعاد و جغرافیایی حقیقی که بخشی از آن برگرفته از شرایط منطقه می باشد هدایت نموده ایم ، البته به کمیت و پاسخگویی به خیل بسیجیان مشتاق به آموزش های رزمی و نظامی نیز توجه کرده ایم و این امر باعث شد نسبت افزایش و سازماندهی گردان های جدید در سراسر کشور توجه ویژه ای صورت گیرد و تعداد گردان های بسیج از ۵۰۰ گردان در سال ۹۱ به بیش از ۲۰۰۰ گردان در سال جاری افزایش یابد که به حول و قوه الهی آمادگی اجرای رزمایش کلیه گردان ها در سال جاری وجود دارد.

در عین حال ضمن توجه و رعایت تمامی ابعاد موضوعات فوق در بخش رزمی و نظامی در سال جدید و اجرای رزمایش ناحیه ای در استانها، بحث نمایش اقتدار و توانمندی های بسیج و بسیجیان عزیز گردان های بیت المقدس و کوثر مدنظر بوده است و برای این منظور إن شاء ا... در طول سال جاری در ۶ استان کشور که اولین آن با استعانت از حضرت حق و امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) در پیشگاه حضرتش در شهر مقدس مشهد این اقتدار در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت که موجب عزتمندی دلدادگان انقلاب و یأس دشمنان خواهد بود.

با تشکر از جنابعالی جهت حضور در این مصاحبه سخنان پایانی خود را بفرمایید؟

هدف و نتیجه همه این تلاش ها این است که در جای جای ایران اسلامی و در هر کوی و برزن نیروی معتقد، ولایت مدار و مقتدر نظامی حضور داشته باشد که این همان امنیت پایدار مردمی است که به لطف  بسیجیان عزیز عزت را به جمهوری اسلامی ایران آورده که قدرت های جهانی با همه امکانات و ادعا های خود نه تنها از رسیدن به آن بلکه از درک آن عاجز و ناتوان هستند. در پایان لازم می دانم نوید اجرای همزمان نمایش اقتدار گردان های سپاه خراسان رضوی و رزمایش منسجم ده ها هزار نفری بسیجیان استان سمنان و همچنین رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه های زنجان و آذربایجان شرقی را در امروز و فردا به دوستداران انقلاب اسلامی دهم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات