فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) درجمع بسیجیان دانشگاه صنعتی همدان:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: امثال شهید همدانی، احمدی روشن و مدافعان حرم ماحصل تفکر و اندیشه تبعت از امامت است .
کد خبر: ۸۷۶۶۴۹۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سردار"غلامعلی ابوحمزه" درجمع بسیجیان دانشگاه صنعتی همدان با تشریح عبرت‌های عاشورا اظهار داشت: دلیل ماندگاری عاشورا به دلیل وجود اصحاب سیدالشهدا(ع) نقش آفرینی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع ) است.

وی افزود:در واقعه کربلا پنج گروه از انسان‌ها حضورداشتند که هر یک در واقعه عاشورا با توجه به ویژگی‌هایی که داشتند نقش‌آفرینی کردند .
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دسته‌‍‌ای در کربلا پرورش یافتگان بنی‌امیه هستند، بیان کرد: جریان تفکرات یزیدیان به زمان ابوسفیان باز می‌گردد که وی در جلسات خصوصی خود می‌گفت که حکومت را در بین خود بچرخانید و نگذارید که حکومت به دستان بنی هاشم بیفتد.

وی نقشه‌های بنی‌امیه را عامل اصلی خروج امام حسین(ع) ازمدینه برشمرد و با تشریح وضعیت کنونی انقلاب اظهار داشت: همان گونه که امام حسین(ع) انتخابی جزء خروج از مدینه نداشت در حال حاضر انقلاب اسلامی نیز برخی براین تفکرند که تنها راحل مشکلات ارتباط با آمریکا است در غیر این مشکلات کشور حل نمی‌شود .

ابوحمزه افزود: دومین گروه در کربلا خوارج بودند که در جنگ نهروان در برابرامیرالمؤمنین(ع) ایستادند افرادی که از حافظ قرآن به شمار آمده و تمامی ظواهر دینی را انجام می‌دادند افرادی که امیرالمؤمنین(ع) درباره آنها فرمود «جز من کسی نمی‌توانست چشم فتنه را کور کند».

وی جریان تکفری و داعش را ادامه‌دهندگان جریان خوارج دانست و تصریح کرد: در حال حاضر این جریان به همراه قلم به دستان مزد بگیر همانندخوارج ظواهر دین را به جا می‌آورند اما مرتکب جنایات بسیاری می‌شوند و در مقابل انقلاب و ولایت نیز ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: درکربلا عده‌ای نیز به خونخواهی از قتل عثمان حضور داشتند چرا که امیرالمؤمنین(ع) را مقصر مرگ عثمان می‌دانستند در حالیکه همه می‌دانند علی(ع) برای جلوگیری از این اتفاق چه کارهایی کردند.
وی با اشاره به جریان شیرازی‌ها در کشور آنها را ادامه‌دهنده جریان اموی معرفی کرد و گفت: در فتنه سال ۷۸ و سال ۸۸ برخی‌ها در برابر ولایت و انقلاب ایستادند که در این نظام و انقلاب مسئولیت داشتند اما همه کاسه کوزه‌هابرای حمایت از مردم بر سر مردم شکستند .

ابوحمزه با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب از انتخابات ۸۸تا ۹ دی ماه تلاش کردند تا بصریت مردم را افزایش دهند، عنوان کرد: بارها ایشان گفتند که انتخابات برای این افراد بهانه است و آنها اصل نظام را نشانه رفته‌اند.

وی با اشاره به ماجرای توابین افزود: در حال حاضر نیز افراد متدین و  مسلمانی در داخل کشور هستند که دچار تردید شده‌اند و قدرت تصمیم‌گیریندارند افرادی که دچار روحیه محافظه کاری شده‌اند .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید برانقلابی ماندن افراد بیان کرد: رهبر انقلاب سال‌هاست که بر حفظ روحیه انقلابی درافراد تاکید دارند چرا که لازم است بدانیم که انسان هیچ گاه بلاتکلیف نمی‌ماند وبالاخره یا به سمت باطل یا به سمت حق حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه دسته پنجم در عاشورا را یاران سیدالشهدا(ع) تشکیل می‌دادند مدافعان حرم را ادامه دهنده راه آنها برشمرد و ابرازکرد: الان جوانانی که که در عاشورا حضور نداشتند سینه سپر کرده‌اند و از حریم ارزش‌هادفاع می‌کنند چرا که ریشه کار آنها به کربلا، غدیر و بعثت باز می‌گردد .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تجلیل ازنسل چهارم انقلاب گفت: افراد جامعه باید بر مصون ماندن از اشتباه سه نکته اساسی رامد نظر قرار دهند تا ما شاهد حضور دسته پنجم که همان اصحاب سیدالشهدا(ع) در جامعه هستند باشیم و گرنه باید با مشکلاتی مانند اختلاس ۸ هزار میلیاردی، حقوق‌های نجومی و عدم عمل به فرامین رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی باشیم.
 
وی دوست داشتن دنیا را ریشه همه بدی‌ها برشمرد و اظهارداشت: اگر کسی به دنیا وابسته شوند همانند کسانی می‌شود که در حال حاضر علی رغم داشتن سوابق انقلابی دچار مشکل شده‌اند پس اگر می‌خواهیم جز یاران امام حسین باشیم باید دلبسته دنیا نشویم .

ابوحمزه با تاکید بر مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله خطاب به دانشجویان تصریح کرد: در این کتاب به خوبی بیان شده است که همه ائمه اطهار(ع) به دنبال تشکیل حکومت بودند اما چون مردم پای کار نیامدند نتوانستند این کار را انجام دهند .

وی افزود: اگر کسی بصیر نباشد راه را گم می‌کند مانندکسانیکه در فتنه راه را گم کردند و یا افرادی که در برابر رهبری می‌ایستند ولی اگربصیرت افزایش یابد مانند زمانی می‌شود که مردم ۹ دی به صحنه آمدند و توطئه دشمنان از بین رفت .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اطاعت از امام برحق را سومین نکته در درست عمل کردن دانست و تصریح کرد: اگر امت از امام تبعیت کنداحکام دین جاری می‌شود، حرف امام عملی می‌شود و ملت نیز عزیز می‌شوند در غیر اینصورت مردم دچار ذلت خواهند شد.
وی با بیان اینکه حکومت ۷۰۰ ساله بنی‌امیه و بنی‌عباس برامت مسلمان نتیجه بی توجهی مردم به امام بود گفت: در حال حاضر نیز که قریب ۳۸ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد ما دارای عزتی شده‌ایم که دشمنان نیز به آن اذعان دارند که البته این عزت نیز به تبعیت مردم از رهبری باز می‌گردد.
 
ابوحمزه با تأکید بر اینکه امثال شهید همدانی، احمدی روشن و مدافعان حرم ماحصل تفکر و اندیشه تبعت از امامت است، افزود: این افراد و به ویژه شهید الوانی به عنوان آخرین شهید مدافع حرم همدان کسانی هستند که در جوانی و در گمنامی با جهد و کوشش توانسته‌اند به این موفقیت‌ها برسند.

 
ارسال نظرات