مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های اصلی زندان‌های استان است.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۹۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی در جلسه‌ای که با هدف بررسی مشکلات زندان‌های استان و با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در سنندج برگزار شد، زندان را کانون آسیب دانست و اظهار کرد: در زندان افرادی نگهداری می‌شوند که به حکم قانون حضور آنان در جامعه به صلاح نبوده و آنان را برای اصلاح و تربیت و بازسازگاری اجتماعی، در اختیار زندان ها قرار داده‌اند که قطعاً دشواری‌های این کار نیز بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان، کمبود نیروی انسانی را یکی از دغدغه‌های اصلی زندان‌های این استان دانست و اظهار داشت: وجود نیروی انسانی توانمند و کافی، یکی از پیش شرط‌های اجرای دقیق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است.

ابراهیمی همچنین خواستار به‌کارگیری هر چه بیشتر نیروهای لیسانس وظیفه (امریه) در زندان‌ها شد و افزود: بررسی‌ها نشان داده است که هرچه سطح سواد سربازان بالاتر باشد، آسیب‌های کمتری در مراکزی همچون زندان گریبانگیر آنان می‌شود که این مهم حاکی از اهمیت به‌کارگیری سربازان تحصیل کرده است.

وی از برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی برای پرسنل و سربازان همسو با مددجویان خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تمهیدات صورت گرفته، کلاس‌های مختلف فرهنگی و تربیتی برای آنان برگزار می‌شود.

ابراهیمی این کلاس‌ها را شامل احکام، عقاید، قرآن و کلاس‌هایی با موضوع زندانبانی برای پرسنل و سربازان با هدف افزایش اطلاعات و آگاهی‌های آنان عنوان کرد.

وی یادآور شد: طی تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره کل زندان‌های کردستان و اداره فنی و حرفه‌ای استان منعقدشده است، منبعد تمامی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای که برای مددجویان برگزار می‌شود به طور جداگانه برای سربازان نیز به اجرا در خواهد آمد.

در این بازدید که جمعی از مسؤولان استانی و کشوری از جمله سرهنگ ایزدخواه‌پیما فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کل کشور، ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان، سرهنگ نورعلی فرمانده یگان ویژه پاسداران استان حضور داشتند، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف زندان مرکزی سنندج و همچنین دیدار با سربازان وظیفه، مشکلات زندان‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تدابیر لازم نیز برای رفع این نواقص اتخاذ شد.


ارسال نظرات