قره‌خانی با اشاره به موضوع قراردادهایی که توسط وزارت نفت با شرکت های نفتی داخلی منعقد شده است، گفت: وزارت نفت یک تفاهم نامه ای با شرکت نفتی پرشیا امضا کرده است ولی قراردادی با این شرکت بسته نشده است.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۵۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسدلله قره‌خانی الوستانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موضوع قراردادهایی که توسط وزارت نفت با شرکت های نفتی داخلی منعقد شده است، گفت: وزارت نفت یک تفاهم نامه ای با شرکت نفتی پرشیا امضا کرده است ولی قراردادی با این شرکت بسته نشده است.

 

وی همچنین در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه هیچ قراردادی بر اساس IPC هنوز بسته نشده است، بیان داشت: وزارت نفت تا کنون هیچ قراردادی را بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی با هیچ شرکتی منعقد نکرده است؛ اخباری هم که در رسانه ها مبنی بر عقد قرارداد با شرکت پرشیا منتشر شد بر این اساس است که فعلا تنها یک تفاهم نامه امضا شده و منجر به عقد قرارداد نشده است.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی در خصوص ایراداتی که بر الگوی جدید قراردادهای نفتی وارد است ، عنوان کرد: مدل جدید قراردادهای نفتی 3 بار در هیات دولت توسط کارشناسان و متخصصان مورد اصلاح و باز بینی قرار گرفته است، اینکه می گویند ایرادات هنوز باقی مانده، کجای این قراردادها ایراد دارد؟ بعد از سه بار اصلاح و بازبینی دیگر ایرادی باقی نمانده است.

 

قره‌خانی ادامه داد: بعد از اصلاحاتی که بر مدل جدید قراردادهای نفتی صورت گرفت تمام ایرادات آن مرتفع و نکات 15 گانه رهبری نیز در آنها رعایت شده است و دیگر ایرادی بر این قراردادها وارد نیست.

 

اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در حالی بیان می شود که منتقدان معتقدند بر اساس اصلاحات صورت گرفته بر روی مدل جدید قراردادهای نفتی که بیش از 250 ایراد آن توسط هیات دولت مرتفع گردیده است، هنوز ایرادات اساسی این مدل از قراردادهای نفتی برطرف نشده و باقی مانده است.

 

منتقدان IPC  معتقدند اصلاحات صورت گرفته کافی نبوده و برای متقاعد ساختن انان بوده است و بر این باورند تمام نکات 15 گانه ای که رهبری در طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردند هنوز مرتفع نشده و تنها بخشی از آن مورد اصلاح و بازبینی قرار گرفته است.

منبع: دانا
ارسال نظرات