خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۷۲ وسیله بازی غیراستاندارد کودکان از پارک‌های شهر قم جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۳۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  پیام جوادیان در دویست و دومین جلسه شورای شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به اهمیت استانداردسازی تمام عرصه‌های فضای سبز شهری اظهار داشت: با توجه به اتفاقات ناگواری که در چند سال گذشته در قم اتفاق افتاده لزوم استانداردسازی پارک‌ها و بوستان‌ها بسیار مهم بوده است.

وی بابیان اینکه ایمن‌سازی تجهیزات پارک‌ها از سال گذشته آغاز شده است، افزود: از آبان ماه 94 واحد بهینه‌سازی و تعمیرات در سازمان پارک‌ها ایجادشده است که وظیفه این واحد نظارت بر روند ایمنی، مشکلات تجهیزات پارک‌ها و رفع آن‌هاست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: 310 بوستان و پارک در سطح شهر قم وجود دارد که 280 مورد آن نیاز به ایمن‌سازی داشت که بیشترین حجم این ایمن‌سازی مربوط به منطقه چهار با 78 بوستان و پارک بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پارک‌ها و بوستان‌ها بعد از ایمن‌سازی تحویل پیمانکاران می‌شود و آن‌ها مسئول حفظ و نگهداری تأسیسات خواهند بود، گفت: رفع مشکل پراکندگی نور در بوستان‌های شهر نیز وجود داشت که در قالب پروژه‌ای این موضوع هم مرتفع شده است.

جوادیان نداشتن انشعاب برق را یکی از مشکلات بوستان‌های شهر دانست و اضافه کرد: با شرکتی برای انجام امورات ایمن‌سازی قراردادی بیش از 6 میلیاردی منعقد کردیم تا تابلوها، پایه‌های چراغ و تجهیزات را تعویض و اصلاح کند.

وی ایمن‌سازی کامل 161 پارک و بوستان در قم را مدنظر قرار داد و گفت: از 280 پارک شناسایی‌شده 161 مورد کاملاً ایمن‌سازی و تحویل پیمانکار شده، 50 مورد در دست اقدام توسط سازمان است و 69 پارک و بوستان هم باقی‌مانده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: 30 مورد از پارک تا دو ماه آینده ایمن‌سازی می‌شود و 39 مورد باقی‌مانده هم نیاز به بودجه‌ای بین 4 تا 5 میلیاردی دارد که به‌مرور انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه استانداردسازی وسایل بازی کودکان یکی از اقدامات این سازمان است، افزود: استانداردسازی این وسایل در سال جاری تشویقی و در سال آینده اجباری خواهد بود، به‌نحوی‌که هر وسیله‌ای که غیراستاندارد باشد باید جمع‌آوری شود.

جوادیان با اشاره به جمع‌آوری 72 وسیله بازی غیراستاندارد کودکان در 6 ماه گذشته، تصریح کرد: 33 ست وسیله بازی کودکان به‌صورت متمرکز توسط واحد نت این سازمان با کفپوش مناسب خریداری‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان امسال هیچ زمین‌بازی بدون وسیله بازی کودکان نخواهد بود، عنوان کرد: تا پایان سال 55 ست بازی دیگر خریداری و نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به خاموش بودن 109 آب‌نما از 169 آب نمای سطح شهر قم، خاطرنشان کرد: با توجه به منسوخ شدن استفاده از پمپ کفکش، برخی از این آب‌نماها به علت مشکلات عمرانی و الکتریکی و یا برای بی‌خطر سازی خاموش شده است.

وی بابیان اینکه اصلاح 62 آب‌نما در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: در حال حاضر پیمانکاری 10 آب‌نما را در حال اصلاح است و 52 آب نمای دیگر توسط چهار پیمانکار تعمیر و بهسازی خواهد شد.

جوادیان تعریف 20 پروژه توسعه فضای سبز در شهر را بااعتباری بالغ‌بر 105 میلیارد تومان را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: در جلسه‌ای که روز گذشته در استانداری داشتم با مجوز حفر 13 چاه جدید و اختصاص 4 و نیم میلیون مترمکعب پساب به شهرداری قم موافقت و تصویب شد.

وی هدف سازمان را افزایش سرانه سالیانه 3 مترمربعی فضای سبز دانست و گفت: مراحل اجرایی ایستگاه تسویه پساب در بوستان رضوان برای تحت پوشش قرار دادن 870 هکتار فضای سبز در حال انجام است.
ارسال نظرات