خبرهای داغ:
قدیری‌ابیانه در مناظره بررسی عملکرد دولت:
​کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: من به دولت روحانی نه نمره رد می‌دهم، نه قبولی؛ من نمره اخراج در انتخابات سال ۹۶ را می‌دهم.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۱۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی عصر دیروز در مناظره بررسی عملکرد دولت یازدهم با عنوان «رد یا قبول» که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، تصریح کرد: اینکه می‌گویند 98 درصد اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند من پاسخ می‌دهم 98 درصد صلاحیت مسئولیت نداشتند.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: اینکه می‌گویند هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد یعنی خط امام و امام رد صلاحیت شد پس اگر منتظری هم رد صلاحیت شد یعنی اسلام رد صلاحیت شده است. هر کسی پایبند ولایت فقیه نیست پایبند خط امام نیز نیست.

 

وی خطاب به محمد زارع فومنی یکی از شرکت‌کنندگان در مناظره گفت: شما هم به شیوه دولت عمل کرده‌اید که همه مشکلات را به دولت قبل مربوط می‌کنید. موضع من موضع دفاع از احمدی‌نژاد نیست ولی اگر آقای احمدی‌نژاد را با رابین‌هود مقایسه می‌کنید من دولت فعلی را با گالیله مقایسه می‌کنم که همیشه می‌گفت نمی‌شود.

 

فعال سیاسی اضافه کرد: کاشکی رئیس دولت یک سفری هم به مصر می‌رفت.مبارک هم با اسرائیل و هم با آمریکا رابطه داشت اما یک میلیون نفر از مردم این کشور در گورستان زندگی می کنند. کشور پاکستان حتی پایگاه‌های خود را در اختیار آمریکا قرار داده اما 40 درصد مردم این کشور قضای حاجت خود را در خیابان انجام می‌دهند. تا کی علامت غلط در همه چیز به مردم می‌دهید؟

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان داشت: تصویر سخنرانی آقای رئیس جمهور که مربوط به نشست سازمان ملل بود در خبرگزاری دولت مربوط به سال گذشته بود. اینکه گفته می‌شود آقای محسن رضایی در تلویزیون گفته است اگر برجام نمی‌شد به ایران حمله می‌کردند تحریف است. اینکه از آقای رحیمی به عنوان اختلاس‌گر بزرگ نام می‌برند ایشان تنها پنج میلیارد اختلاس کرده است. اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان به مبلغ 8 هزار میلیارد جریمه کرسنت 20میلیارد دلاری و دکل نفتی برده شده توسط پسر آقای مهاجرانی و فیش‌های نجومی در این دولت چه می‌شود؟

 

محمدحسن قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: آقای نوبخت دریافت‌کننده‌های فیش‌های نجومی را ذخیره‌های نظام عنوان کردند. این دولت پر است از ذخیره‌های نظام. ویژگی یکی از مدیران بانکی این دولت سرخه‌ای بودن وی بود.  معاون او هم سرخه‌ای بود. آیا در این مملکت غیر از سرخه‌ای‌ها مدیر خوب نداریم؟

 

وی با تأکید بر اینکه چندین روزنامه و رسانه را دولت تلاش کرده ببندد، اظهار داشت: در مناظره سال 88 مگر آقای احمدی‌نژاد چه توهینی به موسوی کرد؟تنها یک کاغذ آچار را که عکس سه در چهار در بالای آن بود نشان داد و پرسید چرا بدون ضابطه همسر شما رئیس دانشگاه شهید بهشتی شده است؟ حالا ما هم می‌گوییم چرا بدون روابط برادر رئیس‌جمهور دکترای شهید بهشتی پذیرش شده است؟

 

فعال سیاسی در مورد عملکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی گفت: آقای روحانی قبل از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور سیاست خارجی‌اش را خراب کرد. زمانی که او گفت چرخ کارخانه باید بچرخد تا چرخ سانتریفیوژها بچرخد. آمریکایی‌ها متوجه قضیه شدند و هیلاری کلینتون با سفر به کشورهای مختلف به دنبال تشدید تحریم‌ها رفت.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید بر اینکه چرخ سانتریفیوژهای ما برای به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد باید بچرخد، تصریح کرد: مگر غیر از این است که برق تولید شده توسط سانتریفیوژها برای کارخانجات استفاده می‌شود تا چرخ آنها بچرخد؟ برخی حاضر بودند به تفاهم با آمریکا برسیم حتی اگر حقوق هسته‌ای را کنار بگذاریم.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: قبل از تفاهم برجام پوستری را چاپ کردند و به امضای برخی هنرمندان و کارگردانان رساندند که در آن نوشته شده بود هر توافقی بهتر از هیچ توافقی است. آقای رئیس‌جمهور اشتباه کردی همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد مذاکره گذاشتی. دولت به دنبال منافع حزبی بود.

 

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشور فرانسه خاطرنشان کرد: در همین سفر آقای روحانی به اولاند می‌گوید هواپیماها را قبل از انتخابات به ما بدهید.یعنی کمک‌مان کنید. این چه معنا دارد که به خارجی‌ها می‌گوییم اگر این کار نشود ما در انتخابات پیروز نمی‌شویم؟رئیس CIA گفته نگرانم آقای روحانی در انتخابات رأی نیاورد!

 

فعال سیاسی اضافه کرد: من نه نمره رد به دولت می‌دهم نه نمره قبولی بلکه نمره اخراج در انتخابات سال  96 را می‌دهم. اینکه برخی می‌گویند امنیت ما از برجام است اشتباه است.من فکر می‌کردم امنیت را مدیون رزمندگان و نیروهای سپاه قدس هستیم نه برجام.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان داشت: آقای مهدی هاشمی با پول بیت‌المال دنبال تماس با آمریکایی‌ها بود که بگوید تحریم‌ها را تشدید کنند. آقای جهانگیری هم گفته است ما نتوانستیم رفاه مردم را حتی به سال 90 برسانیم. تورم ناشی از عرضه و تقاضا است. هر چه تقاضا کمتر باشد عرضه کم می‌شود. مردم قدرت تقاضا ندارند. این نوع کاهش تورم هنر نیست.

 

محمدحسن قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه وعده‌های برجام آقای روحانی به تورم دامن زده است، اظهار داشت: آیا مردم فریب آقای روحانی را نخوردند که به وی رأی دادند؟ دولت 540 هزار میلیارد بدهکار است. مجلس گذشته تصریح کرده بود 30 درصد جمعیت یارانه‌شان قطع شود. دولت آقای روحانی تمام تلاش خودرا کرد تا این قانون تصویب نشود و حتی وقتی هم که تصویب شد آن را اجرا نکرد. این کار به خاطر انتخابات و مسائل جناحی بود.

 

وی با تأکید بر اینکه فیش های حقوقی چند صد میلیونی ذخیره نظام عنوان می‌شود، خاطرنشان کرد: با افتخار می‌گویم ما به قوه قضائیه نام دریافت‌کننده فیش‌های نجومی اعلام نکرده‌ایم. کسی که درآمدش هزار میلیارد است این پول‌ها برایش پولی نیست. من عملکرد اقتصادی دولت را فاجعه می‌دانم.

 

فعال سیاسی ادامه داد: یکسری از مشکلات اقتصادی ما ساختاری است. مشکل عمده ما این است که در حوزه نرم‌افزاری اقتصادی اتفاقی رخ نداده است. مشکل ما بخش اقتصاد دولت است. وقتی خبر اختلاسی را می‌شنویم سرمان را به زیر می‌اندازیم. مهم نیست اختلاس در دولت احمدی‌نژاد بوده یا روحانی بلکه اقتصاد در ذیل نظام اقتصادی است.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار داشت: مسئولین مملکت را مردم انتخاب می‌کنند و باید مراقب باشند چه کسی را انتخاب می‌کنند. همه چیز مربوط به ما مردم است. باید ریشه‌های فساد را پیدا کنیم. یکی از ریشه‌های فساد عدم شفافیت است. مردم باید بدانند رئیس بانک ملی چقدر حقوق می‌گیرد. اگر حقوق‌ها شفاف بود هیچکس جرأت نمی‌کرد همچین حقوق‌ها و وام‌هایی را بگیرد.

 

محمدحسن قدیری ابیانه ادامه داد: شفافیت اقتصادی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام بردند و آنجا رد شد و حتی برای انتشار آن جرم تعیین کردند. این ریشه فساد است. شفافیت را دولت می‌توانست در بحث فیش‌های حقوقی انجام دهد که انجام نداد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها