خبرهای داغ:
شهرستان بندرماهشهر دو مجموعه بزرگ یعنی بندردریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی را در خودش میبیند ولی از اجرای اقتصاد مقاومتی به جز در کلام مسئولینش خبری نیست.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۹۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازماهشهر در آغاز سال۹۵ و با نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ شهر پر شد از بنرهایی با اسم سال جدید، حرکتی که رهبری پیشتر آن را رد کرده بودند.

از سوی دیگر بسیاری از مسئولین پشت تریبون می رفتند و مصاحبه می کردند درباره فواید اقتصاد مقاومتی و اینکه تنها راه درمان اقتصاد فعلی و مریض کشور، عملی کردن شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شهرستان بندرماهشهر و برخی از مسئولینش از این قائده مستثنی نبوده اند و دائما از خوبی های اجرای اقتصاد مقاومتی صحبت کرده اند و مردم را چشم انتظار دیدن اجرای یک گوشه از طرح های اقتصاد مقاومتی گذاشتند.

بخش بزرگی از رسالت تحقق اقتصاد مقاومتی در مقام اقدام و عمل بر دوش مناطق ویژه اقتصادی و بنادر دریانوردی است و وجود قوانین تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری در این مناطق بهترین فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار می‌رود.

از قضا شهرستان بندرماهشهر هر دو این مجموعه ها یعنی بندردریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی را در خودش میبیند ولی از اجرای اقتصاد مقاومتی به جز در کلام مسئولینش خبری نیست.

جالب است بدانید منطقه ویژه پتروشیمی بندرماهشهر تاکنون هیچگونه برنامه و طرحی در اقتصاد مقاومتی ارائه نداده است، این را امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفته و تهدید کرده است مدیرانی که عملکرد خوبی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نداشته اند از لیست این طرح حذف می شوند و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور معرفی خواهند شد.

اگر به شعار سال دقیق تر شویم دو کلمه را چسبیده به اقتصاد مقاومتی میبینیم، آن هم «اقدام و عمل» است و نه «حرف و سخن» چراکه حرف زدن درباره اقتصاد مقاومتی و برپایی نمایشگاه های بی خاصیت تاکنون هیچ نتیجه مثبتی را برای شهرستان بندرماهشهر به همراه نداشته است.

بی برنامگی در بزرگترین فرصت اقتصادی شهرستان بندرماهشهر (منطقه ویژه ) برای تحقق اقتصاد مقاومتی با اعتراض رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان آشکار شده و مشخص نیست وقتی همه مسئولین شهری و مدیران صنایع از اشباع نیروی کار در منطقه ویژه سخن می گوید، جوان تحصیل کرده و بیکار ماهشهری چگونه باید در جست و جوی موقعیت شغلی برای خودش باشد.

پر شدن ظرفیت منطقه ویژه از نیروی کار(که اغلب غیر بومی هستند) و بی برنامگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بی شک مشکلاتی بر کوه مشکلات فعلی شهرستان اضافه خواهد کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر دارای۲۱ مجتمع پتروشیمی بزرگ است و به گفته فرماندار ماهشهر از گردش مالی ۱۲ هزار میلیاردی کل استان خوزستان، ۷هزار میلیارد آن متعلق به صنایع بندرماهشهر است.

اما جالب است بدانید که با وجود ظرفیتی که همه به آن اذعان دارند، نمایندگان و مسئولین شهرستان در ادوار گذشته همگی بر آمار بالای بیکاری بندرماهشهر تاکید می کنند، تاکیدی که تا امروز هم ادامه دارد.

نمونه این تاکیدات را اینجا بخوانید:

۱-خلیل حیات مقدم نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در مجلس هشتم: در بندر ماهشهر و امیدیه آمار بیکاری بیش از ۳۰ درصد است بنابراین دولت باید برای حل مشکل بیکاری جوانان تلاش بیشتری کند.

۲-حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در مجلس نهم: متأسفانه علی رغم وجود ظرفیت های مطلوب اشتغال،درحال حاضر به علت عدم استفاده از نیروهای بومی آمار بیکاری شهرستان های بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان ۲۷ درصد است

۳-منصور قمر فرماندار فعلی شهرستان بندرماهشهر: جمعیت فعلی شهرستان ماهشهر ٢٨٧ هزار نفر است که در این زمان بیش از ١۶ هزار نفر در این شهرستان جویای شغل هستند که این آمار شایسته قطب پتروشیمی کشور نیست و با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان می توان همه این جمعیت جویای کار را شاغل کرد..

ارسال نظرات
پر بیننده ها