خبرهای داغ:
حاجی دلیگانی معتقد است: این قواره های نفتی وضعیت کشور را به قبل از ملی شدن صنعت نفت در کشور می برد اما صدا و سیما نگذاشته صدای روشن نمایندگان مجلس به گوش مردم برسد؛ چراکه اگر کرسنت؛ ۱۸ میلیارد دلار ملت ایران را جریمه کرده اند، به خاطر این قواره های نفتی خسارت و تاوان بسیار بیشتری را باید پرداخت کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۳۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو یی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات انجام شده در وزرای دولت با توجه به مطالبات مردمی بوده یا اینکه بوی عوام فریبی و جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته است، گفت: به نظر من هر یک از موارد تغییرات وزرا باید جداگانه مورد بحث و تحلیل قرار بگیرند و یکی از تحلیل ها این است که تغییر وزیر آموزش و پرورش نوعی سیاست فرار به جلو بوده است یعنی با این اقدام می خواستند مسائل و مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح نشود.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: به طور کلی در وزارتخانه این طور نیست که وزیر به اختیار خودش استعفا بدهد یا اینکه مدیری را منصوب کنند بلکه دولت تیمی را در دفتر ریاست جمهوری برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یا عزل وزیران و حتی مدیران کل استانی تعیین کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و سایر صندوق های مشابه ، دولت این مراکز را به عنوان حیاط خلوت مسائل مالی می داند و خود وزیر هم چندان در انتخاب مدیران آن نقشی ندارد بلکه دفتر ریاست جمهوری در انتخاب مدیران نقش اساسی داشته است که اگر این مسائل به صحن مجلس کشیده می شد، مسائل مهم پشت پرده مطرح و علنی می شد و دولت به خاطر اینکه این رسوایی علنی و همگانی نشود با تغییرات و استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد.

*مشکل وزارت فرهنگ و ارشاد حادتر از مسائل مالی و انتخاباتی است

وی در خصوص تغییر و استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصریح کرد: مشکل این وزارت فراتر و حادتر از مسائلی مانند مشکلات انتخاباتی و مالی است.
عضو فراکسیون ولایت مجلس در مورد وزیر ورزش خاطرنشان کرد: همه می دانند که ایشان کارایی لازم را نداشته است اما هیچ زمان دولت تصمیم به تغییر این وزیر نگرفت و زمانی دست به این اقدام زد که می تواند شائبه تبلیغات برای انتخابات داشته باشد اما به نظر من زمان بهره برداری انتخابات آن گذشته است و فرد دیگری هم که بر سر این پست بیاید، اقدام خاصی نمی تواند انجام دهد.

*در مجلس  پیگیر طرح استیضاح وزیر علوم هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با وضعیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور عنوان کرد: در مجلس طرح استیضاح وزیر علوم را در حال پیگیری هستیم و تا کنون اشکالات، مسائل و خلاف های صورت گرفته بسیاری را شناسایی کرده ایم که امیدواریم با کمک نمایندگان بتوانیم وظیفه مان در خصوص وزارت علوم را هم به انجام برسانیم.

*تغییرات و استعفای وزرا در کابینه دولت به منظور چابک سازی، حرف بی ربطی است

نماینده مردم برخوار در مجلس در پاسخ به این سوال که برخی تغییرات و استعفای وزرا در کابینه دولت را به خاطر چابک سازی و جوانگرایی دولت می دانند که وی اظهار کرد: چابک سازی دولت حرف بی ربطی است چون وزرای دیگری هم هستند که پیرتر از آن ها هستند و بیشتر مشکلات هم به آنها برمی گردد.

به گفته وی، به عنوان مثال مشکلات FATF به وزیر اقتصاد مربوط می شود که بر خلاف اختیارات خودش در این زمینه وارد شده است و یا وزارت نفت در رابطه با تنظیم قواره های قرارداد نفتی که واقعا به ضرر ملت ایران است که اگر جزییات این قواره های نفتی در رسانه ها منتشر شود و ملت ایران بدانند چه خسارات هنگفتی به کشور وارد می شود و از غارت ملت ایران اطلاع پیدا کنند، قطعا جلوی اینها خواهند ایستاد.
حاجی دلیگانی در ادامه ضمن نقد عملکرد صدا و سیما در خصوص پخش نکردن برنامه تلویزیونی مربوط به پشت پرده های قواره های نفتی، گفت: این قواره های نفتی وضعیت کشور را به قبل از ملی شدن صنعت نفت در کشور می برد اما صدا و سیما نگذاشته صدای روشن نمایندگان مجلس به گوش مردم برسد.

وی ادامه داد: اگر کرسنت؛ ۱۸ میلیارد دلار ملت ایران را جریمه کرده اند، به خاطر این قواره های نفتی خسارت و تاوان بسیار بیشتری را باید پرداخت کنیم.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: ما در مجلس این مسائل را از هر طریق ممکن پیگیری خواهیم کرد تا از هر گونه تضییع حقوق ملت ایران جلوگیری کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها