رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در سمنان مطرح کرد:
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: 40 هزار پایگاه بسیج در کل کشور در مساجد فعال است این در حالی است که ما هفتاد هزار مسجد در کشور داریم.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۰۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حسین بهشتی در نشست اعضای شورای مساجد استان سمنان که با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی این استان در دفتر نماینده ولی فقیه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات جمع آوری شده وضعیت فعالیت  پایگاه های بسیج در مساجد و محلات استان سمنان به لحاظ کمی و کیفی مطلوب است.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات خاطر نشان کرد: ما بچه های دوران انقلاب هستیم و هر چه آموختیم از مسجد بود و انقلاب ما در مساجد شکل گرفت و نیروها و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس در مساجد سازماندهی می شدند.

سردار بهشتی با اشاره به اینکه امروز به دلیل انشعابات گسترده و تشکیل سمن های مختلف اظهار داشت: متأسفانه به همین دلیل کمی توجه به مساجد کمرنگ شده است و این ما را غصه دار کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 48 درصد مساجد ما فاقد روحانی است، گفت: این استان وضعیت و هماهنگی خوبی وجود دارد و از سرمایه های خوبی بهره می برد و همدلی و همکاری ها در سمنان فوق العاده است و در کمتر جایی این وفاق و اتحاد مشاهده می شود.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به بخش ها و حوزه های مختلف فعالیت بسیج در مساجد از جمله سخت افزار، آموزش، هیئت امنا، اردوی خادمین، اطلاع رسانی گفت: روحانیت مساجد باید به روز باشند تا بتوانند نوجوانان و جوانان را جذب کنند.

سردار بهشتی با بیان اینکه حلقه های صالحین اتاق فکر بسیج است، گفت: فعالیت 2 هزار و 500 حلقه صالحین در مساجد استان سمنان می تواند مرکز محتوای بسیار مناسبی برای کل ارکان مسجد باشد.

وی با اشاره به وجود شبکه اینترانت شباب که شبکه ای داخلی است در اکثر پایگاه های بسیج مستقر در مساجد خاطرنشان کرد: 20 قشر تخصصی بسیج همچون جامعه پزشکی، حقوقدانان، اساتید و ... را بر اساس ابلاغی از سازمان بسیج مستضعفین موظف کرده ایم که در مساجد حضوری فعال داشته باشند و به ارائه خدمات در مسجد بپردازند و مطالبات و مشکلات مردم را در مساجد حل و فصل و آنها را به گوش مسئولان امر برسانند همانگونه که در زمان جنگ نیز اینگونه بود معلمان و پزشکان با حضور در میدان جنگ به رزمندگان خدمت می کردند.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با تأکید بر اینکه مساجد نباید از رونق بیفتند، گفت: ما بسیجی انقلابی می خواهیم و بسیج باید عضو هیئت امنای مساجد باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها