سرهنگ رمضانی گفت: بهترین ماه‌ها برای واکسیناسیون آنفلوآنزا مهر و آبان است که ما توانستیم در بهترین زمان مصرف واکسن آنفولانزا را به رزمندگان عزیز برسانیم.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۹۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول بهداری رزمی لشکرعملیاتی 3 حمزه (ع) در گفتگو با خبرنگار لشکر در خصوص بیماری آنفولانزا و نحوه پیشگیری آن , باتوجه به ماموریتهای گسترده طول سال این لشکر گفت : با شروع فصل پاییز سوالات زیادی در خصوص لزوم تزریق واکسن آنفولانزا و چگونگی تزریق آن مطرح می شود. آنفولانزا بیماری است که به سرعت شیوع می یابد و توسط سویه های مختلفی که هر ساله تغییر می کنند ایجاد می شود به همین دلیل است که هر سال نیاز به تزریق واکسن جدید است.

سرهنگ رمضانی افزود: بیشترین زمان احتمال ابتلا به آنفولانزا ماه های مهر تا اسفند است. اگرچه برخی علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا مشابه هم است ولی این واکسن در مقابل سرماخوردگی از ما محافظت نمی کند. واکسن آنفولانزا دو تا سه هفته پس از تزریق بر علیه سه سویه از ویروس ها محافظت می کند بنابراین دقیقا قبل یا بعد از واکسیناسیون احتمال درگیری با سویه های بیماری زا وجود دارد.

وی گفت: فصل شیوع آنفلوآنزا معمولا از مهر تا اردیبهشت به طول می ‌انجامد. بهترین ماه‌ها برای واکسیناسیون آنفلوآنزا مهر و آبان است که ما توانستیم در بهترین زمان مصرف واکسن آنفولانزا را به رزمندگان لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع) در ارتفاعات قندیل برسانیم و تزریق کنیم .

ارسال نظرات