معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه گفت: بستر فضای مجازی و بازی های رایانه ای جریانات به هم پیوسته ای هستند که دشمنان از آن برای ستیز با دین اسلام و تمامیت دین و ارزش های ما و ایران هراسی استفاده می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۸۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی در همایش مجمع عالی راهبردی بسیج شهرستان میاندوآب با موضوع فضای مجازی، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از بستر فضای مجازی، بازی های رایانه ای، سینما و فیلم و.. برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کنند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه با بیان اینکه این موارد فضا و جریانات به هم پیوسته ای هستند که دشمنان از آن برای ستیز با دین اسلام و تمامیت دین و ارزش های ما استفاده می کنند، افزود: یکی از شگردهای مستندسازان در برنامه های خود، استفاده از نمادهای اسلامی برای تخریب چهره دین در فیلم ها، بازی ها و فضای مجازی است.

وی تصویر سازی دروغین از ایران را از دیگر اهداف دشمنان در فضای مجازی برشمرد و گفت: در بازی های کامپیوتری و فیلم هایی که علیه دین ساخته می شود، بیشتر از اسامی مذهبی و عبارات دینی و قرآنی استفاده می کنند تا چهره اسلام و دین را مخدوش کرده و اهداف خود را در جنگ نرم عملی سازند.

امامی با تاکید بر اینکه فضای رسانه ای بدون شناخت جریان ها ممکن نیست، تصریح کرد: شناخت اهمیت این فضا یکی از کارهایی است که باید صورت بگیرد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، اظهار کرد: یکی از تهدیدات فضای مجازی این است که در آن دشمن به صورت غیرمستقیم در داخل بازی ها وفیلم ها سخنان خود را بیان می کند و به مرور این سخنان در ذهن افراد تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده کردن از ابزارها و شبکه های اجتماعی سبب شده تا تمرکز افراد روی زندگی عادی خود به بخورد، افزود: این شبکه ها غیر از وقت تلف کردن سبب از بین رفتن تمرکز نیز شده و خیال بافی و پوچ گرایی را در بین جوانان و کودکان رواج می دهد.

امامی هم چنین به راه اندازی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای علیه دین و برای ایران هراسی اشاره و اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی و با برنامه های ماهواره ای که هزینه زیادی دارند، علیه دین و ایران برنامه ریزی می کند و لذا باید هوشیار و آگاه بود.

ارسال نظرات