مسؤول سازمان بسیج اصناف در گفتگو با«بسیج»:
مسؤول سازمان بسیج اصناف گفت: واگذاری صنایع و مجموعه های دولتی به بخش خصوصی یکی از دلایل عمده ای است که تعدیل یا اخراج کارگران را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۰۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

غلامرضا حسن پور مسؤول سازمان بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اخراج گسترده کارگران واحدهای صنعتی وابسته به دولت اظهار داشت: در خصوص اخراج کارگران نمی شود یک روند یا دلیلی ثابت آورد تا بتوانیم موضوع را بررسی کنیم. در حال حاضر تمام نهادها و اداره‌ها در تعدیل نیروهای خود اجتناب نمی‌کنند چراکه با وجود عدم گردش مالی یا عدم بازار مناسب برای فروش کالاهای خود، دچار مشکلات متعددی هستند، از این رو برای حفظ و بقای خود به گره گشایی هایی مثل اخراج کارگران روی می آورند.

وی به رویه غلط واگذاری های شرکت های دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: واگذاری صنایع و مجموعه های دولتی به بخش خصوصی یکی از دلایل عمده ای است که تعدیل یا اخراج کارگران را به دنبال دارد،‌ متأسفانه نظارتی صحیح بر عملکرد بخش خصوصی نیست و با این وضعیت نمی توان انتظار داشت که تعدیل نیروی کار را شاهد نباشیم.

 مسوول سازمان بسیج اصناف تصریح کرد: رکود در بازارهای کشور باعث شده تا واحدهای صنعتی با کمتر از 50درصد ظرفیت خود فعالیت کنند،‌در این شرایط فضا برای فعالیت کارگران محدود شده و به ناچار واحد صنعتی تعدیل نیرو می کند که این هم از دستاوردهای دولت در حوزه صنعت است!


ارسال نظرات